Fødselssamtale med sykehuset

preggysue

Blir kjent med forumet
Er det noen som vet om det bare er førstegangsfødende som får invitasjon til dette? Om det er noe jeg ønsker denne gangen også må jeg ringe fødeavd og høre om det er mulig? Er kanskje forskjellig fra sykehus til sykehus?

jeg var aldri på det som førstegangsfødene, men denne gangen skal jeg på samtale for å planlegge fødselen min siden forrige fødsel var et rent mareritt.. er det kanskje sv.skaps kurs du tenker på? der tar man opp ting som er vanlig med fødselen og man får gjerne en omvisning.

Hei, nei sist gang fikk jeg invitasjon fra sykehuset for å snakke om fødsel med en jordmor. Da ønsker de å høre om du har spesielle tanker eller ønsker for din fødsel. Tenker at det kanskje er mer aktuelt denne for meg gangen for å gå igjennom sist fødsel.

Så bra at du fikk det forrige gang da. Jeg fikk ikke det tilbudet da, og da tror jeg vel egentlig ikke jeg hadde trengt det iom at jeg ikke visste hva jeg gikk til og derfor ikke hadde noen spesielle ønsker. Denne gangen derimot kunne jeg virkelig tenkt meg det, men er litt usikker på om det er vanlig praksis hvis man ikke har fødselsangst? Og det har jeg jo ikke. Kanskje jeg skulle ringt og hørt..

Det er nok forskjellig praksis fra sykehus til sykehus da. Jeg trengte det heller ikke sist, da jeg ikke hadde noen spesielle ønsker ang fødsel. Jeg tenkte at det som kom til å skje det kom til å skje  og kunne ikke planlegges. Nå er behovet som sagt litt å bearbeide en tøff fødsel sist. Lykke til!

Jeg har ikke fått noe slik tilbud, har født på Ullevål og A-Hus. Denne gangen fikk jeg imidlertid et brev jeg fylle ut med tanker omkring fødselen som jeg kan ha med den dagen jeg skal føde.

ved SUS  må du ringe å avtale journalskriving selv. dette opplyser jordmor deg om hvis du går til det. (her)Jeg skal nå og var ved første mann. Skal til samtale i mars nå jeg.

Hei, jeg tok kontakt med sykehuset og fikk vite at de var sluttet med dette pga kapasitetsmangel. Snakke med en veldig hyggelig jordmor som så på mitt siste fødselsforløp og var enig i at det kunne vært lurt med en samtale. Hun gav meg derfor en time. Det er kanskje slik ved mange sykehus nå at en må selv ta kontsktvom en ønsker det. Er glad for at jeg fikk mulighet til å få snakket med en jordmor denne gangen.

Back
Topp