Fødselsplanen min går (nesten) rett vest!

Mammamosen

Flørter med forumet
På kontroll i uke 32 fant de noe rart i urinen min som de sendte inn til dyrkning. Legen ringte meg idag og fortalte meg at jeg har fått påvist Gruppe B Streptokokk i fødselskanalen. Herlig! Nå kan jeg bare regne med å se langt etter noe vannfødsel! Det var alt som skulle til, en liten bakterie inni tissen min! Jeg er blitt utsatt for et komplott! Fanden! *rister knytteneven ut i luften* :) Jeg kommer til å få antibiotika intravenøst under fødselen, hva vil dette si for fødselsopplevelsen min? Egentlig ikke så mye bortsett fra at jeg må lage meg en ny plan, man tager det man haver - men å bruke badekar som smertelindring under fødselen, var noe jeg virkelig så for meg at jeg skulle ha uansett om det ble fødsel i vann eller ikke. Vi får se hva de sier når jeg ankommer føden :) Får jeg i det minste dusje maven min...? En flott fødsel skal det bli, det er det som er det viktigste for meg og jeg er den som i størst grad kan sørge for at dette skjer. Det som skjer utenfor min egen makt, får bare skje, når det skjer, hvis det skjer.
 
Er det en ting jeg har lært etter to fødsler er det at en fødsel er vanskelig å planlegge, så denne gangen skal jeg ta det som det kommer og være glad :)
 
Du burde være glad at det ble oppdaget. En slik infeksjon kan gi tragiske utfall...
 
kjedelig att planen din ikke gikk som du ville men du skal sjå d att du får en fin fødsel uansett :):) 
ej he ikke lagt nokken plan sjøl om ej e vell kanskje av dei få som gleda sej til fødselen :)
 
Jada, det ordner seg nok :) Men du.. jeg gleder meg jeg også :D Så lenge jeg har nok søvn innabords :P
 
Back
Topp