Fødselsplan :)

Lykkeliten ;)

Gift med forumet
Jeg har vært kandidat for planlagt keisersnitt pga to trøblete fødsler bl.a et akkutt keisersnitt. Vi har nå blitt enig om å prøve å gå i vaginal fødsel. Det er jo egentlig det jeg vil..
Jeg skal inn å sjekke om jeg er moden 9 dager før termin. Om jeg er det setter de inn et ballongkateter. Vannet blir så tatt etter to dager. Dersom ting stopper opp og ikke går som det skal blir det keisersnitt.
Håper så inderlig at jeg kan få oppleve en normal fin fødsel denne gangen. Alle gode ting er tre ;)
Jeg får også den beste jordmoren! :D

Noen andre med fødselsplan?

Fint å høre at du får så god oppfølging iforhold til fødselen, og at du får prøvd deg på en vaginal fødsel som du ønsker. Høres ut som du blir godt ivaretatt :)

Hehe jeg går for samme plan som sist ; tar det som det kommer. og føle meg nok så uforberedt. Hehe og dersom det tar litt lengre tid enn sist skal håper jeg på epidural, det hadde vi ikke tid til sist, men jeg er helt for smertelindring :)

Har ett ønske som er litt viktig for meg og det er å få baby på brystet etter fødselen:) Føler jeg gikk glipp av det sist, selv om det absolutt ikke var det viktigste da. Men om det ligger til rette for det nå så vil jeg gjerne det.

Æ e litt usikker....lillegutt ligg i seteleie no å vess hainn itj snur sæ,så blir det ks på mæ :) Ellers så har æ ingen planer, bærre å ta det som det kjæm...

Så bra at du har fått en plan :-)

Jeg skal på min andre samtale på sykehuset senere i uken, håper da på å få ferdig en plan jeg kan leve med, men jeg er forsatt litt usikker på hva jeg egentlig er trygg på (sist fødsel endte i akutt ks)

Vi er foreløpig enige om at jeg ikke skal gå over termin og at det blir planlagt ks om babyen viser seg å være "i samme størrelsesorden" som sist (nesten 5 kg)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Oj 5 kg.. Ja da ville jeg også valgt keisersnitt :D For meg som bare er 155 cm høy er vi blitt enige om at dersom babyen er 4 kg blir det KS..;) De andre to har vært 3100 kg og 3200 kg.

Skal inn i neste uke for å høre hva de vil gjøre! :) så blir spennende! Blir enten planlagt ks, eller igangsetting med operasjonsteam klart regner jeg med :)

<3 lille spire <3

Den eneste planen jeg har, er å ligge i badekaret så lenge som mulig. Jeg lå en halv time sist, og da gikk det fra 1 til 2-3 cm åpning. Dumme meg trudde dette skulle gå fort, så jeg sa nei til badekar når jeg kom til sykehuset. Det var ca 24 timer før mini ble født. Denne gang skal jeg altså ligge i badekaret til de må dra meg ut, elelr jeg ikke klarer å ligge mer :D

Min plan er å prøve å unngå KS :) Ellers åpen for mye, kanskje ikke akupunktur, blitt litt "skeptisk" til nåler (idiotisk, men sånn er det bare).. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Dæm på sykehuset som vil vess d e seteleie,ane itj koffer :rolleyes:
E vel bæst å hør ætte da :) Du har jo født før, så da har du no fått prøvd de da. Æ va så redd æ itj sku få prøv "vanlig" fødsel sist ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Da var planen i boks her :-)

Kort fortalt: planlagt ks 1-2 dager før termin, går jeg i naturlig fødsel før det så prøver jeg på det :-)

Veldig fornøyd og så trygg jeg kan bli tror jeg :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back
Topp