Fødselsplakat

Babydrøm

Glad i forumet
Tenkte å få laget en fødselsplakat, nå er det straks 1 år siden vi mistet. Men de på sykehuset hadde ikke tatt mål av barnet, kun kg. De pleide ikke ta mål ved dødfødsel.Hva gjør vi da uten mål??? Forslag?
 
Vi lagde, men hadde målene da...hva med å velge gjennomsnittslengde for baby fra den uka dere mistet? Blir jo ikke helt rett men...
 
Tenkte å få laget en fødselsplakat, nå er det straks 1 år siden vi mistet. Men de på sykehuset hadde ikke tatt mål av barnet, kun kg. De pleide ikke ta mål ved dødfødsel.Hva gjør vi da uten mål??? Forslag?
Sitter med samme dilemmaet...
Jeg vurderer å gå ut ifra gjennomsnittlengden og hva jeg husker selv.
Litt over et år siden senabort i uke 19, så frøkna var liten..
 
Vi fikk å vite bare vekt men ikke mål. Fødselsplakat er veldig god ide synes jeg
 
Sitter med samme dilemmaet...
Jeg vurderer å gå ut ifra gjennomsnittlengden og hva jeg husker selv.
Litt over et år siden senabort i uke 19, så frøkna var liten..

Hva er gjennomsnittslengden? Gutten vår var 7 mnd, liten 1033kg men lang. Pappa er 205 høy... ikke lett å gjette ...
 
Min gutt var 26 cm og 135 gram i uke 21. Han var omtrent rett på lengden tror jeg, men skulle jo ha veid 450 gram ca. Manglet hjerne og deler av hodeskallen og det var det som hadde utgjort resten av vekta, sa de på sykehuset.
 
Hva er gjennomsnittslengden? Gutten vår var 7 mnd, liten 1033kg men lang. Pappa er 205 høy... ikke lett å gjette ...

Hvilken uke mistet du i? ❤️

Jeg ville tatt lengden av gjennomsnittet for den uken, men ikke skrevet lengden i selve plakaten. Sendt de melding, forklart situasjonen og bedt de utelate lengden fra alle tallene nederst.

Veldig fint initiativ, blir nok et fint minne på veggen med kommende søsken :)
 
Hvilken uke mistet du i? ❤️

Jeg ville tatt lengden av gjennomsnittet for den uken, men ikke skrevet lengden i selve plakaten. Sendt de melding, forklart situasjonen og bedt de utelate lengden fra alle tallene nederst.

Veldig fint initiativ, blir nok et fint minne på veggen med kommende søsken :)

God idé, det kan jeg prøve!

Var 7 måneder, 23 april. Termin var 21 juni egentlig...
 
Image1523449485.796078.jpg
Her er våre to side om side, har spart plass til lillesøster ved siden av den siste-for å vise størrelsesforskjell. Nr to er litt misvisende da, de tar ikke hensyn til kroppsfasong-han var mye tynnere. Men syns likevel det er så fint å ha dem samlet. Så blir veggen komplett når lillesøster sin kommer opp.
 
Nå,jeg har bestemt meg å lage en for min 9år gammel gutt og en for min lille engel.:Heartred:Heartred
 
Mistet i uke 28. Til oss laget di fødselsplakat med fot og hand av trykk med mål og vekt . De pleide di gjer på Haukeland sa dei. E veldig glad for å ha den. [emoji173]️
 
Fine plakater ❤️
 
Hva er gjennomsnittslengden? Gutten vår var 7 mnd, liten 1033kg men lang. Pappa er 205 høy... ikke lett å gjette ...
Vet ikke om du har lagd plakat allerede, men gutten vår ble født i uke 32+5 og han veide 2070 g, var 43 cm lang og hodet var 30 cm :love2
 
Last edited:
Så utrolig flotte plakater. Får vondt i hjertet av alle som har mistet det kjæreste man har <3

Hvilken uke mistet du i? ❤️

Jeg ville tatt lengden av gjennomsnittet for den uken, men ikke skrevet lengden i selve plakaten. Sendt de melding, forklart situasjonen og bedt de utelate lengden fra alle tallene nederst.

Veldig fint initiativ, blir nok et fint minne på veggen med kommende søsken :)

Dette synes jeg var en kjempegod ide!
 
Vet dere om noen som lager plakater, tar hensyn til tykk/tynn baby?

Blir rørt av å lese denne tråden. Tenker på min 7-8 uker lille skatt som jeg mistet rett før St. Lucia 2017.
 
Vet dere om noen som lager plakater, tar hensyn til tykk/tynn baby?

Blir rørt av å lese denne tråden. Tenker på min 7-8 uker lille skatt som jeg mistet rett før St. Lucia 2017.

Det er en standard figur på den som heter fødselsplakat, så den er ikke såå tilpasset, annet enn at lengden varieres etter hva du bestiller også følger proporsjonene til figuren med.
Visste ikke at du hadde mistet en på 7-8 uker ❤️ trist å høre.
 
Back
Topp