Fødselspenger

katrin

Betatt av forumet
Lurer på om noen kan hjelpe meg litt her...Jeg er i 100% jobb, og har vært sykmeldt siden juni pga. kvalme og svangerskapsplager..Nå har det seg slik at jobben min gikk konkurs for noen uker siden, og jeg er sykmeldt ut juli i første omgang..

Hvordan blir det med fødselspenger for meg nå? Lønner det seg for meg økonomisk og fortsette å være sykmeldt fram til permisjonen for å få 100% fødselspenger? Går jeg å melder meg arb. ledig på Aetat får jeg kun 60% lønn, og det har jeg ikke råa til.. og det er helt umulig å bli ansatt i ny jobb når jeg er gravid og skal snart ut i permisjon...

Jeg var sykmeldt før,under,etter og er det fortsatt jobben gikk konkurs..
Vet det ikke høres ærlig ut, men hvis formen min blir bedre..lønner det seg for meg å alikevel fortsette å sykmelde seg så jeg får fødselspenger.. ???

Tusen takk for svar!!!
Setter uttrolig pris på alle svar jeg får:-)

Klem

[:)] Det var jo litt av en situasjon, hadde jeg vært deg så hadde jeg villet tatt kontakt med trygdekontoret for å søke om fødselspenger allerede nå, hvor langt er du på vei?? Jeg har ært sykemeldt siden mai og er det fortatt, men det er pga blødninger.. Nå er jeg bedre, men når jeg skulle ha tilbake jobbe min så kunne jeg ikke få tilbake alle de timene jeg hadde, ergo jeg ville tape flere tusen i mnd. og det er jo ikke aktuelt, så jeg snakket med legen min og er fortsatt sykemeldt, for jeg skal jo tross alt leve det året babyen kommer og da trenger man jo de pengene man kan få..

Skjønner godt problemet ditt. Jeg sa til legen min nøyaktig hvordan det var og derfor sykemeldte han meg videre for jeg trenger pengene i permisjonstiden..

Håper det ordner seg for deg[;)]

Jeg har ikke termin før i slutten av desember..Men jeg har hørt at leger kun kan sykmelde folk etter helsetilstanden, ikke etter den økonomiske situasjonen..så jeg tør liksom ikke å si det hvis det ikke går.. for da har liksom toget gått..
Jeg må liksom kjøre safe..Kjipt!!

Du er fra Ålesund? Jeg kommer ikke langt ifra jeg heller.. Du har ikke tilfeldigvis ei venninne som heter May Britt som er gravid?

[:)] Det er jo litt sant det der, men det kommer litt an på hvem legen din er o om han kjenner deg godt, legen min skjønte problemet mitt med en gang heldigvis:-) Jupp May Britt er en av mine beste veninner, men det vet du vel siden jeg svarte på innlegget fra deg?? hehe

Dersom du skal spille på sykdom, er nok rygg og korsryggsmerter de mest vanlige under et svangerskap kan jeg tenke meg:-))

Back
Topp