Lurer på om noen kan hjelpe meg litt her...Jeg er i 100% jobb, og har vært sykmeldt siden juni pga. kvalme og svangerskapsplager..Nå har det seg slik at jobben min gikk konkurs for noen uker siden, og jeg er sykmeldt ut juli i første omgang..
Hvordan blir det med fødselspenger for meg nå? Lønner det seg for meg økonomisk og fortsette å være sykmeldt fram til permisjonen for å få 100% fødselspenger? Går jeg å melder meg arb. ledig på Aetat får jeg kun 60% lønn, og det har jeg ikke råa til.. og det er helt umulig å bli ansatt i ny jobb når jeg er gravid og skal snart ut i permisjon...
Jeg var sykmeldt før,under,etter og er det fortsatt jobben gikk konkurs..
Vet det ikke høres ærlig ut, men hvis formen min blir bedre..lønner det seg for meg å alikevel fortsette å sykmelde seg så jeg får fødselspenger.. ???
Tusen takk for svar!!!
Setter uttrolig pris på alle svar jeg får:-)
Klem
Hvordan blir det med fødselspenger for meg nå? Lønner det seg for meg økonomisk og fortsette å være sykmeldt fram til permisjonen for å få 100% fødselspenger? Går jeg å melder meg arb. ledig på Aetat får jeg kun 60% lønn, og det har jeg ikke råa til.. og det er helt umulig å bli ansatt i ny jobb når jeg er gravid og skal snart ut i permisjon...
Jeg var sykmeldt før,under,etter og er det fortsatt jobben gikk konkurs..
Vet det ikke høres ærlig ut, men hvis formen min blir bedre..lønner det seg for meg å alikevel fortsette å sykmelde seg så jeg får fødselspenger.. ???
Tusen takk for svar!!!
Setter uttrolig pris på alle svar jeg får:-)
Klem