Fødselspenger

**Ole brummm**

Elsker forumet
Er det noen her som vet hvordan det er med fødselspenger visst en er sykemeldt store deler av svangerskapet?
Har lyst å prøve meg i jobb, men kvalmen og oppkast er så grusomt foreløpig at jeg tør ikke. Jobber i matbutikk så er ikke bare å komme seg bak på toalettet. ......

venter ett lite ivf mirakel i januar 2014

Noen som vet hvordan det er for meg?
Jeg jobber vikariat som varer ut juli, og hvis jeg ikke får nytt vikariat (er lærer) til høsten, så har jeg jo ikke jobb frem til januar.. Hvordan regnes pengene da?

Noen som vet hvordan det er for meg?
Jeg jobber vikariat som varer ut juli, og hvis jeg ikke får nytt vikariat (er lærer) til høsten, så har jeg jo ikke jobb frem til januar.. Hvordan regnes pengene da?
Da ville jeg sykemeldt meg .. - ellers får du ingen foreldrepenger.. - sykepenger og lønn regnes for samme og du må ha hatt en av delene i minst 6 av de 10 siste mnd for å få svangerskapspenger ..

6 av de siste 10:) hvis du blir arbeidsledig får du vel dagpenger? Og dagpenger gir rett til foreldrepenger hvis jeg ikke tar helt feil :)

Du kan sykemelde deg så lenge du har jobba i 4 uker.. Ja 6 av de 10 siste mnd før permisjonen starter må du ha jobba/ sykemeldt..

Er det de 6 BESTE av 10 siste mnd det blir regnet et gjennomsnitt av, eller?

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Back
Topp