Fødselspenger...

PrinsessaMi

Gift med forumet
Leste at fødselspenger skulle tilsvare vanlig lønn ved 100% dekningsgrad. Fikk pengene på konto i går, men det er 2000 for lite i forhold til min vanlige lønn... Hva får dere i forhold til deres normale lønn?

ORIGINAL: bondekone

har du perm i 10 eller 12 mnd, for har du 12 mnd skal du ha 80%lønn har du 10 skal en ha 100%lønn

10 mnd...

Tengte jeg skulle høre på mandag. har vanligvis fastlønn, så syns det var litt rart at jeg fikk litt mindre...

Betaler arbeidsgiveren din lønn eller er det folketrygden du får den fra? Har du avtale med arbeidsgiver at de dekker differansen mellom det som folketrygden betaler og din vanlige lønn?

Det er nemlig en øvre grense på hvor mye folketrygden betaler maksimalt (man er ikke garantert å få det samme beløpet som man hadde i lønn (jeg tror det gjelder hvis din lønn ligger godt over 300 000 i året (ikke helt sikker på beløpet).

ORIGINAL: Marikken

Betaler arbeidsgiveren din lønn eller er det folketrygden du får den fra? Har du avtale med arbeidsgiver at de dekker differansen mellom det som folketrygden betaler og din vanlige lønn?

Det er nemlig en øvre grense på hvor mye folketrygden betaler maksimalt (man er ikke garantert å få det samme beløpet som man hadde i lønn (jeg tror det gjelder hvis din lønn ligger godt over 300 000 i året (ikke helt sikker på beløpet).

Får direkte fra NAV jeg. Har en årslønn på under 300.000...

ORIGINAL: Sara Emilie's mamma

ORIGINAL: Marikken

Får direkte fra NAV jeg. Har en årslønn på under 300.000...

Det er fordi du får per dag fra nav, ikke som en månedslønn som fra arbeidsgiver.
Dvs at måneder som januar, fikk vi mere, mens måneder som februar med få arbeidsdager får vi mindre...
Sjekket det da jeg nemlig fikk for mye i januar og ikke ville risikere å måtte betale tilbake senere...[;)] 

Back
Topp