Fødselspenger... noen som vet?

x1xSchmoopy

Forumet er livet
Hei

Jeg jobber på timer, så det varrierer veldig hva jeg tjener i måneden. Det kan være fra kr 3000 til 15000.

Snakket med trygdekontoret, og de as at de kunne regne grunnlaget ut i fra de 6 beste lønnsmånedene av de 10 siste månedene.

Noen som har fått fødselspenger ut i fra at trygdekontoret har regnet ut på denne måten, som kan fortelle meg hvordan de regnet det ut, og hva de satt igjen med i måneden.

Så ekkelt å ikke ane hvor mye man kommer til å rutte med om noen måneder...

jeg har også en veldig variert lønning. og det trygdekontoret gjor var å regne ut gjennomsnittslønnen min..

Fra hvor mange måneder regnet de gjennomsnittet? Av et år, eller de 6 beste månedene som de skal gjøre hos meg?

Er du fornøyd med hvordan du kom ut av det?

jeg ga de alle lønnslippene mine fra dette året, vet ikke hva de brukte.. ja, jeg må si jeg er fornøyd.. eg får mer i fødselspenger enn hva jeg vanligvis får i lønn. men det er sikkert fordi jeg har jobbet litt ekstra i sommer

det vanligste når det gjelder fødselspenger, er å regne ut i fra de 6 beste mnd i løet av de 10 siste mnd...så det er vel det du fikk det [:D]

du kan regne det ut selv på trygdeetatens nett sider[:D][:D]
der er det egen kalkulator som regner det ut for deg etter de opplysningene du gir....

Vet at sist jeg hadde perm.sa de at det ble utregna av det beste man tjente.Men hvis det var stor forskjell på det du tjener nå og det du hadde før så skulle de ta de 3 siste årene og regne et gjennomsnitt.jeg fikk litt over 8 tusen utbet.da med 80% lønn og hadde litt i overkant av 10 tusen utbetalt da jeg jobba så det var omtrent det samme.Men har gått opp en del i lønn siden den gang.

Back
Topp