Fødselspenger eller engangsstønad???

Helene...

Forumet er livet
La denna ut på øk./rettigheter men ingen som svarer der, så må prøve å spørre her og... Vil jo gjerne planlegge økonomien litt fremover... [;)] Har snakka med trygdekontoret, men dem sier bare at dem ikke kan svare før søknad foreligger med papirer fra arb.giver...[8|]

Lurer litt nå. Har nemlig en jobb hvor jeg er ansatt i perioder på 14 dager annenhver mnd. Da får jeg utbetalt et sted mellom 14000 og 17000. Høyst sansynelig kommer jeg til å jobbe sånn frem til termin i april, siden jeg ønsker å gå hjemme med gullet en stund til. Men åssan regner dem da på trygdekontoret..? For jeg har jo ikke vært i jobb 6 av de 10 siste mnd, men har jo tjent mer enn det jeg vil motta i engangsstønad...

Får jeg engangsstønad eller fødselspenger mon tro..? Noen som vet?

Hørtes ut til å være en god jobb.....

Du har jo for så vidt vært i jobb 6 av de 10 siste måneder, hvis du kan kalle det en turnus.
Rart de ikke kan svare deg fordi om det ikke foreligger en søknad. Svaret må de vel ha uansett.. Ring et annet trygdekontor i et annet distrikt og spør.

ORIGINAL: Helene...

Har nemlig en jobb hvor jeg er ansatt i perioder på 14 dager annenhver mnd. Da får jeg utbetalt et sted mellom 14000 og 17000. Høyst sansynelig kommer jeg til å jobbe sånn frem til termin i april, siden jeg ønsker å gå hjemme med gullet en stund til. Men åssan regner dem da på trygdekontoret..? For jeg har jo ikke vært i jobb 6 av de 10 siste mnd, men har jo tjent mer enn det jeg vil motta i engangsstønad...

Får jeg engangsstønad eller fødselspenger mon tro..? [8|] Noen som vet?

Grunnen til at trygdekontoret ikke kan svare er fordi spesielle tilfeller som dette må vurderes helt spesielt (og det betyr at søknad og dokumentasjon fra arb. giver må foreligge for at de skal kunne gjøre det ordentlig) . Er det ikke bedre at de svarer slik, enn at du får et svar som viser seg å være feil? Lykke til i hvertfall!

ORIGINAL: Heather

ORIGINAL: Helene...

Har nemlig en jobb hvor jeg er ansatt i perioder på 14 dager annenhver mnd. Da får jeg utbetalt et sted mellom 14000 og 17000. Høyst sansynelig kommer jeg til å jobbe sånn frem til termin i april, siden jeg ønsker å gå hjemme med gullet en stund til. Men åssan regner dem da på trygdekontoret..? For jeg har jo ikke vært i jobb 6 av de 10 siste mnd, men har jo tjent mer enn det jeg vil motta i engangsstønad...

Får jeg engangsstønad eller fødselspenger mon tro..? [8|] Noen som vet?

Grunnen til at trygdekontoret ikke kan svare er fordi spesielle tilfeller som dette må vurderes helt spesielt (og det betyr at søknad og dokumentasjon fra arb. giver må foreligge for at de skal kunne gjøre det ordentlig) . Er det ikke bedre at de svarer slik, enn at du får et svar som viser seg å være feil? Lykke til i hvertfall!

Joda, forstår jo det på en måte. Bare grusomt irriterende, er en viss forskjell på om jeg har under 3000 i mnd eller 7-8000. Ting må liksom planlegges litt... F.eks. kan jeg søke barnehageplass til elsdtemann eller har vi ikke råd, må jeg prøve å finne meg en annen jobb som gir fødselspenger osv. Syns det er merkelig at dem ikke kan svare på om det å jobbe 14 dager av en mnd regnes som at du har jobbet hele mnd osv. Må jo være en slags standard på sånt... [&o] [;)]

ORIGINAL: Høstjente

Hørtes ut til å være en god jobb.....

Du har jo for så vidt vært i jobb 6 av de 10 siste måneder, hvis du kan kalle det en turnus.
Rart de ikke kan svare deg fordi om det ikke foreligger en søknad. Svaret må de vel ha uansett.. Ring et annet trygdekontor i et annet distrikt og spør.

Joda, helt grei jobb, men ikke særlig morsom, sitter og ringer kunder... Mange rare folk kan man si... [&:]

Tror problemet blir at jeg skriver ny kontrakt hver gang, sånn at jeg ikke er ansatt dem mnd jeg ikke jobber. Men kan hende at det ordner seg helt selv faktisk, for nå får jeg antagelig kontrakt frem til 31.des. For kunne hende dem trengte meg til andre ting også, så da hjelper det jo litt! [:)]

Mulig jeg kan ringe et annet sted, virker som dem har som policy og svare det her i fylket, fikk samme svar forrige svangerskap da jeg lurte på no... [;)]

Back
Topp