Fødselsoppladning fra H***** Sutring på høyt plan!

Andre gang

Forelsket i forumet
Obs. Spørsmål nederst i innlegget!

Her går vi bare å venter på nye baby snart, med en del maserier, konstantert noen cm åpning osv. Men så har vi jo en kommende storebror som har starta i barnehage i høst, og som tar med seg ALT av sykdom hjem. Så nå har jeg hosta til jeg spyr hver natt i ca 2 uker, men er "bare" forkjølt i følge crp og lytting. Men uansett, deilig å ha litt feser hele tiden liksom.

Kommende storebror ble plutselig full av feber i helga etter to uker med bare forkjølelse, startet med antibiotika mot hals og ørebetennelse på mandag. Var feberfri i går og "seg selv" igjen, men i dag måler jeg han til 37,7. Så da blir jeg jo så ambvivalent i forhold til det å sende ham i barnehagen.

Pappaen har vært frisk som en fisk helt til i går. Da ble han plutselig litt hostete og frostig, i natt har han fortalt meg hvor vondt han har over alt, og at han har halsbettenelse. Men alle mine tilbud om smertestillende har blitt avslått. Nå venter jeg på at han skal gidde å åpne munnen så jeg får sjekke mandler og hals før jeg eventuellt sender ham til lege (som jeg trolig må true han til).

Jeg har hatt rie siste døgn, men de er bare sånn "passe" vonde, og tar seg foreløpig ikke opp, men ideelt sett skulle vi så gjerne vært friske alle sammen. Istedenfor har jeg da en halvslakk sønn som jeg vurderer å sende i barnehagen noen timer, en kjempesyk mann (i følge ham selv da), og meg selv som omtrent ikke har sovet i natt på grunn av rier og hoste. Perfekt!!!

Men altså, er jeg superegoistisk dersom jeg sender gutten i barnehagen? Han er jo subfebril, men har god almenntilstand.

Du får true i ham noe smertestillende!

Det er tross alt du som har den tyngste jobben i vente her, du må lade opp!
Hvis guttungen er i fin form og de bruker å ha rolige dager i bhg så hadde jeg vurdert å sende, men 37.7 betyr "feber senest i går" og da tenker jeg at en så liten kropp ikke har godt av tempoet i bhg... Har dere ikke noen som kan avlaste dere litt da?

Mannen var på god vei til å bli skikkelig mannesyk her i helga... JEG lå og skalv så jeg ristet med feber hele natta til lørdag men på lørdag var det han som skulle ha sympati for da var jo han syk... Vi skulle på fest på kvelden og det var få inviterte så jeg presset ham ut døra og det var han glad for. Vi hadde det kjempekos og drakk av oss sjuka :-) Men han skulle nok gjerne ha ligget på sofaen og syntes synd i seg selv hele kvelden, he he.

Wow, må jammen skrive for å lese ser det ut til.

Ville ikke sendt i barnehagen nei.

Hvis mannen også blir hjemme, kan vel han hjelpe til med å ta seg av storebror?

37,7 på morgen betyr raskt høyere feber utover dagen desverre. Forstår godt at du skulle hatt han i bhg noen timer,men det er vel ikke optimalt. Hiv dere på sofaen med film og noe godt,alt for å få litt ro og hvile :) god bedring.

om du har noen som kan passe gutten så ville jeg gått for det. Mannen kan du gi 1 cognac eller noe annet sterkt og hive i seng :P  (men bare EN i tilfelle fødsel!) God bedring!! Og lykke til!

Da er gubben i seng med antibiotika, ibux og paracet. Han svetter dammer i senga, så innser vel at han har det best der. Jeg og lille koser oss etter beste evne med Timmy Tid og sutring :)

Back
Topp