Fødselsnummer og dåp

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Satt nå og skulle melde inn dåp. Men jeg må legge ved fødselsnummer. Hvordan du funker dette a? Får vi fødselsattest i posten etterhvert med personnummer?

Ja, den skal komme i posten etter at dere har registrert navn på barnet. Så at person nret til barnet mitt lå inne på altinn, der vi registrerer navnet:)

Fikk fødselsnr når vi hadde registrert navnet. Kom på fødselsattest som da kom fra folkeregisteret. Vi registrerte navnet så fort vi hadde muligheten, for vi måtte ha fødselsattesten også pga passbestilling. Nå har vi booket dåp og fått passet. Alt gikk når vi hadde fødselsattest. I tillegg skulle kirken ha tilsendt kopi av fødselsattesten når vi booka dåpen.

Hvor lang tid tok d etter fødsel før barnet lå inne på altinn?
Sender sykehuset informasjon til altinn som sender oss papirene vi trenger for navnevalg? Og får vi da personnummer så vi får meldt til dåp?

Sykehuset skal sende beskjed til folkeregisteret om at barnet er født, så får du beskjed fra altinn når det er klart til å velge navn [emoji5] for oss tok det ni dager fra fødsel til vi kunne velge navn. Personnummeret står både på navnemeldingen, fødselsattesten og der det stod om foreldreansvaret, så det får du før navnet er godkjent og attesten er sendt

Tok bare noen få dager før jeg kunne registrere navnet hans på altinn :) så fikk jeg fødselsattest et par dager etter det igjen

Mini fikk fødselsnummeret dagen etter han var født, da kom de inn og byttet bånd på armen og foten hans med et bånd med riktig nummer. Fire dager etter fødselen fikk jeg melding fra altinn om at jeg kunne logge meg på for å registrere navnet.

Fødselsnummer ligger i navneskjemaet i altinn :)

Tok 7 dager før vi kunne reigistrere navn og fikk fødselsnummer på altinn :)

Men jeg sendte mail til kirkekontoret tidligere og fikk sikkret oss dåpsdatoen vi ville ha, siden det ikke er så ofte dåp i den kirken vi vil døpe i:)

Fikk skjema på altinn etter 8 dager. Fødselsnr stod der :)

Hvor lang tid tok d etter fødsel før barnet lå inne på altinn?
Sender sykehuset informasjon til altinn som sender oss papirene vi trenger for navnevalg? Og får vi da personnummer så vi får meldt til dåp?
Fikk ikke dere navnebånd med personnummer på sykehuset? Jenta vår fikk nytt nwvnebpnd med endelig personnummer på dag 2. Sykehuset sender inn alle papirene og jeg fikk sms fra altinn med beskjed om å legge inn navn ca ei uke etter fødselen.

Fikk ikke dere navnebånd med personnummer på sykehuset? Jenta vår fikk nytt nwvnebpnd med endelig personnummer på dag 2. Sykehuset sender inn alle papirene og jeg fikk sms fra altinn med beskjed om å legge inn navn ca ei uke etter fødselen.

Nope!
Men har fått alle papirer nå! Så står jeg brått registrert som aleneforelder, så nå må vi få rydda opp i d [emoji23]

Jeg fikk navnebånd med personnummer på dag to. Men det var ikke samme personnummer som jeg fikk på altinn :p

Nope!
Men har fått alle papirer nå! Så står jeg brått registrert som aleneforelder, så nå må vi få rydda opp i d [emoji23]

På fødselsattesten til min står det at far ikke er meldt til tross for at han skrev under i uke 27, og sykehuset sendte inn papirene [emoji30][emoji30]

Er det mulig? :hilarious: Det papirmølla i dette landet altså!

På fødselsattesten til min står det at far ikke er meldt til tross for at han skrev under i uke 27, og sykehuset sendte inn papirene [emoji30][emoji30]

Elsker denne papirmølla [emoji23]
Samboer fikk beskjed om å dra ned til nav for å ordne opp. Han dro ned kl 10, men da var d ikke mulig å få hjelp før kl 11. Han drar tilbake kl 11, da får han beskjed om at han må bestille time [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] altså..... jævlig godt fungerende land!

Elsker denne papirmølla [emoji23]
Samboer fikk beskjed om å dra ned til nav for å ordne opp. Han dro ned kl 10, men da var d ikke mulig å få hjelp før kl 11. Han drar tilbake kl 11, da får han beskjed om at han må bestille time [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] altså..... jævlig godt fungerende land!

Når jeg hadde spørsmål om foreldrepenger under graviditeten, så gikk jeg til mitt nav kontor og spurte. Fikk til svar "Åja var det for vanskelig for deg det da. Du må ringe nav"

Jeg bare: jeg står på et nav kontor og spør et spørsmål, og får beskjed om å ringe nav? Hva er egentlig jobben din?

Da fikk jeg beskjed om å komme meg ut fordi jeg var frekk :) herlig system

Kommer dette inn på min meldingsinnboks på altinn eller? Fikk automatisk vedtak fra nav i dag ang barnetrygd, så hun er hvertfall registrert i folkeregisteret[emoji4]

Back
Topp