Fødselsmetode?

aGNi

Kvalm, sulten, trøtt, men veldig spent!
Mailykke <3
Hvordan har dere tenkt at fødselen skal foregå?

Jeg fødte på ABC-avdelingen på Ullevål sist. Dvs en avdeling som har fokus på naturlig fødsel, tilbyr f eks ikke epidural eller andre smertestillende, men har superfin oppfølging gjennom hele svangerskapet, far og hvem som helst fikk være til stede hele tiden og måtte ikke forholde seg til besøkstider, og man fikk stort enerom med svært badekar for vannfødsel, tilbud om akupunktur og mye annet. Superfornøyd, så jeg søkte om plass igjen der med en gang jeg fikk positiv test.

Men så var jeg hos legen i dag, som fremla alternativet; hjemmefødsel. Med jordmor og lege som kommer på hjemmebesøk under og etter fødselen. Og som har et portabelt basseng. Er det noen som har erfaringer med dette?

Min første endte i hastesnitt, og nummer to revnet jeg ganske ille innvendig. Ingen mulighet for hjemmefødsel her, og har heller aldri hatt lyst til det. Blir ikke fødeloft heller på grunn av ks tidligere. Klarer meg fint med føden og valgfrihet om bad, gass, etc. Hadde epidural på første, men valgte det bort på andre. Satser på uten denne gang også.

Fødselen min sist gang gjorde ikke vondt, og hjemmefødsel har jeg vurdert!
Men vil på sykehuset bare pga freden etterpå, har ikke så lyst til å føde og havne rett i hverdagen med en gang!
Ei venninne gjorde det nettopp, ho la ungene igjen på kvelden!:-p
Ho mor her vil ha stillhet da iallfall;)

Blir denne noe lik den første kommer jeg til å vandre i 1 mil mens det pågår!

Gikk fra 5 til 9 på under en time og presset i hele 3 timer!:-p
Så håper denne går litt fortere når det gjelder pressinga!:)

Back
Topp