Fødselsmerke

Kristin86

Glad i forumet
Dere som har barn med fødselsmerke, har dere hatt komplisert fødsel? Feks. sugekopp?
Bare lurer på om det har noen sammenheng...

Jeg hadde en vanskelig fødsel, måtte 3 forsøk til med sugekopp før han kom... Han har fødselsmerke på halve tunga og halve leppa. + Det man kaller storkebitt i nakken...

Snuppa mi hadde storkebitt i nakken og var litt rød mellom øyenbrynene.

Ikke vanskelig fødsel, den var kjapp!

Jeg hadde lett føsdsel og mini har storkebitt i nakke og panne fremdeles (1år)

Jenta vår har en såkalt jordbærflekk på leppa, storkebitt i nakken og litt rød over øynene og pannen.. Hadde grei fødsel, litt lang og hu lå og "trykka" lenge..

Ja, sønnen min er 2 år og 3 mnd snart og han har det enda.
Skal på Rikshospitalet igjen den 17. Men de er så usikre på om de kan gjøre noe med det. Jeg er så redd gutten min skal bli mobbet når han skal begynne i barnehage. Dette er en av grunnene til at jeg fortsatt går hjemme med han. [&o]

ORIGINAL: Lene*

Jenta vår har en såkalt jordbærflekk på leppa, storkebitt i nakken og litt rød over øynene og pannen.. Hadde grei fødsel, litt lang og hu lå og "trykka" lenge..

Har hun hemangiom?

ORIGINAL: Kristin86

Har hun hemangiom?

Stemmer det ja.. Har vært på barnepoliklinikken et par ganger å ungersøkt den, og skal igjen på kontroll nå om et par uker..

ORIGINAL: Kristin86

Har hun hemangiom?

Stemmer det ja.. Har vært på barnepoliklinikken et par ganger å ungersøkt den, og skal igjen på kontroll nå om et par uker..

Sendte deg en pm...

Di to eldste mine er født med store føflekker,den ene har på ryggn den andre har på leggen.hadde veldig lette fødsler.

Snuppa hadde et lite storkebitt i nakken, var en hard fødsel.

Jenta mi har hemangiom på leppa og storkebitt under ene skulderbladet.
Hun var ganske sammentrykt da hun kom ut, med skikkelig "boksernese" (så ut som hun hadde fått juling nesten..)

Begge mine har "jordbærmerke" på rompa [:D].  Hadde ks med begge to, hastesnitt og planlagt.

ORIGINAL: ~Lykketrollmor~

Legger ved en link til info om div fødselsmerker:

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=28083

Takk! [:)]

Back
Topp