Fødselsmerke/portvinsmerke/storkebitt...

Storebror har et eller annet fødselsmerke på leggen. Et lite, brunt et.. Som jeg har sett mange har.. :p
Minste fikk jordbærmerke/storkebitt, hvamann sier. Han fikk et lite som ikke vokste noe, og ble borte etter noen måneder.

Nei her er det kun lillegutt som har,han har 1 brunt på magen og en liten rød flekk på rumpa..

Hu minste fikk ikke, hu eldste hadde ett rødt lite merke på ryggen sin, men det var borte innen hu ble ett år.

Jeg har et ganske stort fødselsmerke som dekker hele innsiden av armen, men ingen av mine 2 søsken har :)

Storebror har et merke på ribbeina, lillebror har på samme side, samme plassering nesten, bortsett fra at lillebrors sitter høyere på kroppen :)

Alle damene i familien til mamma har rødt merke i nakken:)

Gutten min hadde flere storkebitt et under nesen og flere flekker i nakken. De bleknet og kom bort innen et år.

Men så har han et fødselsmerke nederst på foten som går litt under foten. på str med 3x 20 kr stykker. Det er mørkt rødblått og det ser ikke ut til å forsvinne. Det har blitt mere tydelig. Det tror jeg er en portvinsflekk. Har ikke spurt noen om hvilken type merke det er, men ser slik ut på bilder jeg har sett.

Ja, begge to. Midt i panna. Hehe :) Men fødselsmerket går bort da. ;)

Pappaen min har en liten brun prikk(fødsels merke) rett under brystkassen på ene siden.
Den har både jeg og mine 2 brødre fått, to av oss på samme side som pappa og en på motsatt side.
Min sønn har også fått dett merket, så jeg er spent på å se om en evt. nestemann også får det :)

Dette er en ganske liten prikk så den blir nesten ikke lagt merke til, men pappa pleier alltid å si at det er ingen tvil om vi er hans barn og barnebarn, for han har merket oss alle sammen :D

Storesøster hadde storkebitt i pannen (mellom øyenbrynene) og i nakken/hårfestet. Det i pannen er bleknet og kan ikke synes hvis du ikke vet at det er der, det i nakken er fremdeles rødt. Lillesøster fikk også storkebitt i pannen, på samme sted som storesøster. Det har også bleknet nesten helt bort.

Ingen av mine barn har det, men jeg hadde det da jeg var liten. Av 4 søsken er det to av oss som hadde, jeg hadde på kinnet og minstebroren min i panna.

Eldste mi hadde et på leggen som forsvant iløpet av et år eller to, minste har et på ryggen som er der like tydelig enda - hun er 3 år.

Begge mine hadde storkebitt i nakken, men de er blitt borte =)

Begge jentene mine har et lite fødselsmerke like over hårfestet i nakken. Både jeg, min mor og bestemor har det samme :)

Ja :) Storebror fikk en på pungen og lillesøster har fått en på låret :) Storebror er ett år og hans er helt borte :)

Dei to eldste har ikkje hatt det. Men babyen har i nakken :)

Her fikk begge barna fødselsmerker. Førstemann fikk et rødt merke på låret, men nå er det nesten helt borte. Man må vite at det er der for å se det. Andremann fikk mange. Husker ikke helt hvor mange det var på det meste, men ca 10. Noen var bare små prikker, mens andre var på størrelsen med et kronestykke. Nå har flere blitt borte. Han har 5 stk som synes veldig godt enda. Men de har blitt mindre.

Back
Topp