Fødselskurs

Vifårse

Glad i forumet
Vi som prøver :)
Maiskolbene 2023 :-)
Hei flotte damer :love017

Mulig det finnes en liknende tråd.

Jeg har veldig lyst til å ta fødselskurs, og lurer på om noen har noen anbefalinger?

Har sett på både Smertefri fødsel fra Mammastork, og Positiv fødsel - men finnes sikkert haugevis av andre.

Har du noen erfaringer, tips og/eller råd?
Si gjerne også om det var fysisk eller digitalt kurs, og hva du eventuelt likte/ikke likte med det :)

Jeg tok positiv fødsel, og er veldig fornøyd.
For meg handlet det dog ikke så mye om pusteteknikkene osv, men det bare hjalp veldig veldig å gå igjennom fødselens faser og hvilke rettigheter man egentlig har..

Skal nevnes, jeg hadde født to ganger tidligere, og tok kurset før fødsel nr3. Og fødsel nr3 ble mye mye bedre, fordi jeg var så godt forberedt, og hadde kontrollen.

Jeg tok og Positiv Fødsel sitt kurs (digitalt) og var kjempe fornøyd. Tok det før min første fødsel og fikk det jeg selv føler er drømme fødsel, selv om sett utenifra så vil nok mange tenke at min fødsel var langt fra "perfekt".

Men tankesettet og forståelsen min for hva en fødsel er og selve fødselsforløpet som jeg fikk fra kurset gjorde meg så rolig og trygg at det ble en drømmefødsel for meg. Så jeg kan virkelig anbefalle Positiv Fødsel sitt kurs.

Jeg har også tatt positiv fødsel, ikke født enda, men gleder meg skikkelig til selve fødselen på grunn av kurset. Søsteren min anbefalte det varmt da hun tok kurset med nummer to og hadde en veldig fin fødselsopplevelse (til tross styrtfødsel hjemme på stuegulvet før ambulansen rakk frem) :D

Back
Topp