Fødselshistorier

Kan skrive min historie fra nr 2 mens vi venter:happy: På 8.dag overtid var jeg mildt sagt drittlei (gikk 7 dager over med nr 1). Hadde mye vondter og hadde hatt en del maserier/kynnere. Dro over på fødestua alene kl20 om kvelden på sjekk,men måtte dra skuffer hjem med beskjed om at her blir det nok ikke fødsel med det første og om jeg hadde fått time til overtidskontroll:banghead: dro hjem,fikk mannen med på kjerringråd når vi la oss:hilarious: mannen sovna og jeg la meg over på høyre side og kjente et støt gjennom kroppen (ca kl 00.00). Så begynte det å gjøre vondt så jeg sto opp og prøvde litt dusjing. Funket dårlig. Måtte inn å trøste nr 1 som våknet av mareritt, gikk inn til mannen og ga beskjed at jeg kjøre på ny over til fødestua (fikk et grynt til svar). Mens jeg kjørte over tok smertene seg veldig opp, kom til låst fødestue kl01, så ble det låst opp med beskjed om kun en jordmor og at det alt var en fødsel igang så jeg måtte vente en halvtime på jordmor. Kl01:30 kom jordmor og sjekket,så rart på meg og sa: du hadde ønske om tromsø var det så? Dit kommer du ikke, det er ca 8 cm åpning. DA fikk jeg panikk, prøvde å ringe mannen men ingen svar (sov tungt). Fikk ringt broren min og ba han hute seg over å drage mannen ut. Prøvde å ringe en gang til, da svarer mannen med: hvor er du? Jeg: på fødestua, og hun kommer NÅ! Kl 02 var mannen der og kl 03 kom Dina til verden. Var flere som spurte dagen etterpå: var det du som kom kjørende selv I full fødsel:p
 
Back
Topp