fødselshistorien min :)

Alk84

Gift med forumet
prøver igjen jeg :)

det hele startet dagen før den store dagen hvor jeg måtte ringe til føden for og høre når jeg skulle komme... for det fikk jeg beskjed om og gjøre når vi var på den forberedende timen... så jeg ringte og fikk beskjed om og komme inn klokk 07.00 for ks var satt opp til klokka 08.15 og det var litt forberedning før jeg skulle bli trillet opp :) tenkte det var flott... slipper gå sulten lenge og grue seg hele dagen :D

vi sto opp 05.30, onsdag 27. mars og kledde på oss... sambo fikk tatt seg litt frokost mens jeg satt og så på med sikkel nedover kinnet :p mener, jeg hadde jo vært sulten siden rundt 4 tia, for og sove i natt var noe jeg hadde funnet vanskelig :) noen nerver som løp rundt i kroppen :)

vi kom til sykehuset og ble vist inn på fødestuen... det var nemlig ingen ledige rom enda... flott da.. skal jeg ligge på gangen da eller?? (slapp heldigvis det da flere hadde dratt hjem når jeg var ferdig :)) det var to litt eldre jordmødre på jobb når jeg kom og de skulle gjøre meg klar :) først skulle ho ene sette kanyle så jeg skulle få litt intravenøst... ho bommet jo selvfølgelig :( flott... er jo så deilig og bli stukket med dette og nå skulle jeg få et stikk til :( ho andre tok seg av det og heldigvis så traff ho :D meget fornøyd :D he he... de satt kateter og jeg må si at jeg syntes det var utrolig ubehagelig det og... for baby presset jo fortsatt på blæra og nå kjentes det ut som jeg hadde fått skikkelig uvi :( men men... tenkte snart er det over... nå skulle han snart ut...

jeg ble trillet opp en etasje og inn på et rom for de som skulle inn til operasjon... der lå det så mangt fra brekte armer til hjertepasient... jordmor gikk og snakket med de og selvfølgelig så hadde det skjedd en glipp og de vill trille meg tilbake til avdelingen :( kom tilbake klokka 14.00?? hva??? skal jeg ligge så lenge??? nå begynte nemlig nervene og ta helt av.. jeg gruet meg jo veldig til spinalbedøvelsen:( og nå skulle jeg vente mange timer :( nei... heldigvis ringte de til noen og fikk omrokert litt på lista så jeg fikk vente bare en time :D de satt en kanyle til, men den var ikke like vond, men nå hadde han her kanskje gjort det litt mer ;)

nå skulle jeg inn :o klokka var 09.15 sånn ca... jeg ble flyttet over på operasjonsbordet og nå tok nervene overhånd :( tårene kom ukontrollert... nå skulle jeg gjennom det jeg gruet meg mest til.. stikket i ryggen :( jeg har mange timer med nål-jobb på kroppen i form av tattoeringer, men et stikk skal jeg liksom være så redd for :( det var en gammel mann som kom inn... tipper han var nærme pensjonsalder ;) og tenkte han ser vel ikke hvor han stikker, men han er jo sikkert den som er flinkest av alle, for dette har han gjort i alle år... og må si jeg så vidt kjente det stikket :D utrolig deilig og slippe mange bom som sist gang :D kjente varmen i bena og det begynte prikke :) det var kroppen min borte :D et godt tegn :)

de begynte med ks og det tok lang tid... det var visst masse arrvev de skulle gjennom i livmoren... arret på utsiden derimot fant de nesten ikke ;) men inni var det verre... de måtte jobbe seg pent igjennom og de måtte ta seg god til... det tok evigheter... men plutselig hørte vi babygråt :D den beste følelsen som fins :D baby ble tatt med for veiing og pappa ble med der... for nå skulle den lange veien for og bli sydd igjen begynne... og det tok enda lenger tid enn før :( de beklaget hele tide på at det tok lang tid, men pga det trange vevet så måtte de jobbelitt ekstra... jaja, sa jeg :D jeg skal ikke gå noe sted :D der fikk de seg en latter ;) etter en god stund så spurte jeg om de var ferdig for det kjentes sånn ut, men da hadde de kun lagt på plass livmora ??? åh hjelp...bli ferdig tenkte jeg :( og de kom til "stiftene".... vi har litt tekniske problemer sier de?? joda... stiftemaskin virket ikke, så de måtte finne en ny :) ja ja... endelig ferdig... den halvtime lange operasjonen hadde tatt en drøy time i stedet :o

jeg kom til oppvåkningen og der lå jeg ikke lenger enn ti minutter før jeg begynte kjenne prikkingen igjen :) en halvtime gikk og pappa og baby kom :) noe positivt kom det ut av at ks tok så lang tid :) han hadde noen "kloremerker på siden av hode og fikk vite at de hadde tatt han med tang... hæ?? ks og tang??? ja det var første gang jordmor hadde opplevd også ;) men det var pga den trange livmora da :) ut kom han og det er det viktigste ;) to timer til sammen lå jeg på oppvåkning før jeg kom til rommet :) det var godt :) endelig skulle jeg få være sammen med baby'n min :D

to dager etterpå var jeg hjemme :) Stian var drøye to døgn gammel før jeg satt hjemme i godstolen og slappet av :) jeg har ikke sluppet billig unna med smerter, for jeg fikk rimelig mye "juling under den lange operasjonen :( men selve såret har ikke vært til bry før nå når det klør en del, men det er jo bare et godt tegn, for det betyr at det gror :) men muskler og mye innvendig er sårt :( hatt en del ette-rier som de så pant kaller det... det er utrolig vonde... jeg kaller det ekstreme mens smerter... men med paracet så klarer jeg holde de på avstand :)

nå er vi hjemme og har vært det siden fredag :) vi koser oss masse og kan ikke si han maser ille... noe gråt i ny og ne og litt luft i magen, men ikke noe farlig, for det kommer ut :D det ble mye og lese, men for de som har lest ferdig, her hadde dere min opplevelse :) jeg føler jeg hadde en god opplevelse selv den lange tiden det tok :)

Tusentakk for at du delte med oss<3 her ligger jeg med tårer i øynene av historien din <3

Takk for at du ville dele historien med oss :) En fantastisk historie :)

tusen takk for at du vil dele med oss!!! veldig spennende å lese en ks fødselshistorie :-)
er jo helt anderledes enn en "vanlig" fødsel!
syns det tok så lang tid, og at du ble såpass mørbanket da! men høres jo ut som om resten har gått greit, heldigvis :-)

Så koselig at du deler med oss:) så bra at alt gikk bra med dere og dere koser dere med lille-stian-gutten<3

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ei lita prinsesse ventes i april 2013 <3

Takk for god fødselshistorie :-)
Fint å kunne lese ks historier også.

Dumt det tok så tid, men da har de iallefall gjort en skikkelig jobb! :-)

Takk for en fin fødselshistorie :) Nå føles det som jeg gruer meg mindre til ks på tirsdag. Jeg også er mest redd alle stikkene og bedøvelsen :eek:

Takk for en fin fødselshistorie :) Nå føles det som jeg gruer meg mindre til ks på tirsdag. Jeg også er mest redd alle stikkene og bedøvelsen :eek:
det går så bra :) må bare huske og slappe av :) og kommer det noen tårer så er det lov :D de tar godt vare på deg :) får håpe du får en like god opplevelse som meg :) og at du kommer deg fort etterpå :) lykke til på tirsdag :)

det går så bra :) må bare huske og slappe av :) og kommer det noen tårer så er det lov :D de tar godt vare på deg :) får håpe du får en like god opplevelse som meg :) og at du kommer deg fort etterpå :) lykke til på tirsdag :)

Tusen takk for det :D planlagt ks ble bestemt på fredag, så har mye rare følelser nå. Men skal på forberedende samtale i morgen, og skal visst ta en del blodprøver. Hva mer skjer dagen før? Kom du deg på beina samme dag og orket du at storesøsken eventuelt besteforeldre på besøk samme dag? (jeg også skal tidlig i ks køen)

Håper jeg får en like fin opplevelse som deg :) Kos deg masse med bebisen ;)

Tusen takk for det :D planlagt ks ble bestemt på fredag, så har mye rare følelser nå. Men skal på forberedende samtale i morgen, og skal visst ta en del blodprøver. Hva mer skjer dagen før? Kom du deg på beina samme dag og orket du at storesøsken eventuelt besteforeldre på besøk samme dag? (jeg også skal tidlig i ks køen)

Håper jeg får en like fin opplevelse som deg :) Kos deg masse med bebisen ;)
du tenker på den forberedende timen... det tar lang tid... det gjorde for meg i vartfall ;) jeg ble tatt blodprøver av, satt i 45 min med sånn ctg registrering :) en tur inn til overlegen for og snakke om ks og da kan du stille de spørsmål du har ang det... så inn til anestesilege til slutt og snakke om bedøvelsen og du kan stille de spm du har ang det ;)

jeg var oppe på kvelden en tur på do og tømte posen sammen med en pleier :) men det var ømt, men er litt viktig og komme seg opp også :) så var jeg en liten tur oppe på natta'n, men bare oppe og sto litt for rompa var øm etter å ha sittet/lagt på den :p bedre med flere små turer oppe enn en langtur i korridoren :) dagen etter var jeg i dusjen en tur og ett par turer oppe, men når natta'n igjen kom så var jeg oppe av sengen når jeg skulle amme og ruslet litt rundt på rommet med baby på puppen ;) jeg hadde besøk av de fleste av de på samme kvelden :) storebror fikk komme litt tidligere sammen med mimmi og moffa så han fikk hilse på før alle de andre... og to besteforeldre par kom på kvelden i besøkstiden, men når de var ferdig så var jeg veldig sliten og slapp noen tårer til ;) lett for og trille noen perler når trøtthet og sånn tar deg ;)

Takk for at du delte din fødselshistorie med oss:)

Ingen tegn til at jeg skal behøve ks, men om det skulle skje ble jeg mindre redd av tanken nå:) Har nemlig helt angst for ks:( Og dette var vel på samme sykehus som jeg skal på, (i Fredrikstad?) så det gjør det jo også litt mer betryggende:)

Takk for at du delte din fødselshistorie med oss:)

Ingen tegn til at jeg skal behøve ks, men om det skulle skje ble jeg mindre redd av tanken nå:) Har nemlig helt angst for ks:( Og dette var vel på samme sykehus som jeg skal på, (i Fredrikstad?) så det gjør det jo også litt mer betryggende:)
dette er i fredrikstad ja :)

Takk for at du deler med oss:-)
Fin historie.

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

du tenker på den forberedende timen... det tar lang tid... det gjorde for meg i vartfall ;) jeg ble tatt blodprøver av, satt i 45 min med sånn ctg registrering :) en tur inn til overlegen for og snakke om ks og da kan du stille de spørsmål du har ang det... så inn til anestesilege til slutt og snakke om bedøvelsen og du kan stille de spm du har ang det ;)

jeg var oppe på kvelden en tur på do og tømte posen sammen med en pleier :) men det var ømt, men er litt viktig og komme seg opp også :) så var jeg en liten tur oppe på natta'n, men bare oppe og sto litt for rompa var øm etter å ha sittet/lagt på den :p bedre med flere små turer oppe enn en langtur i korridoren :) dagen etter var jeg i dusjen en tur og ett par turer oppe, men når natta'n igjen kom så var jeg oppe av sengen når jeg skulle amme og ruslet litt rundt på rommet med baby på puppen ;) jeg hadde besøk av de fleste av de på samme kvelden :) storebror fikk komme litt tidligere sammen med mimmi og moffa så han fikk hilse på før alle de andre... og to besteforeldre par kom på kvelden i besøkstiden, men når de var ferdig så var jeg veldig sliten og slapp noen tårer til ;) lett for og trille noen perler når trøtthet og sånn tar deg ;)

Takk for at du deler :) Jeg føler meg ganske lettet nå, og har til og med begynt å glede meg til å få det overstått ;) Har vært så dum og lest for mye på nettet og da er det mest de som har hatt hastesnitt og mye problemer i etterkant. Av de alternativene jeg hadde så var planlagt ks den beste, så får prøve å gjøre det beste ut av det :p

Såå fin historie!:-) Kjekt å lese en vinkling på ks historie.. Kose deg med gullet ditt..<3

Takk for at du delte! Må si ks høres skremmende ut! Bra det gikk så fint likevel, håper alt med etterier har gitt seg ;)
Fortsatt god påske til deg og den ny forøkte familien din ;)

Back
Topp