Fødselshistorie :)

Charieo

Flørter med forumet
Juli13-jentene
Jentene mine har kommet!

For nesten to uker siden ble jeg innlagt pga svangerskapsforgiftning. Den første uka var jeg litt på sykehuset, men fikk komme hjem på permisjon flere ganger. Forrige mandag hadde jeg så høyt blodtrykk at legen ville sette meg i gang dagen etter. Legen undersøkte meg da og fant ut at livmorhalsen var helt avflatet og moden. Hun røsket litt i meg nedentil, tror det er det som kalles stripping. Ihvertfall så våknet jeg kl halv fem av at vannet gikk, og riene startet like etterpå. Jeg rakk aldri å bli satt i gang...
Fikk epidural etter et par timer, og resten av fødselen gikk i ekspressfart. Tvilling 1 kom ut ca 0940 i hodeleie, mens tvilling 2 kom i setet 10 minutter senere. Hun måtte hjelpes ut med tang, og hadde navlesnora 3 ganger rundt halsen... Jeg fikk ikke dette med meg, men far synes det ble relativt dramatisk ei stund da de ikke fikk ut hodet med en gang.

Begge jentene ble fraktet til nyfødtintensiven siden de var født så tidlig, uke 34+0. Tvilling 2, Vilde, ble lagt i respirator siden hun slet litt med pusten, mens Julie fikk litt pustehjelp av cpap. Her i Haugesund har de ikke kapasitet til døgnovervåking av respirator så det ble bestemt at Vilde skulle sendes til Stavanger. Hun ble fløyet i helikopter, mens pappaen kjørte etter i bil. Jeg og Julie ble igjen på sykehuset i Haugesund. Det var tøft! Helt alene etter fødsel med Julie på nyfødtintensiven. Heldigvis klarte hun raskt å puste selv og på torsdagsmorgenen ble det bestemt at vi kunne få reise til Stavanger for å være med resten av familien! :)

Vilde var allerede koblet av respiratoren og fikk hjelp bare av cpap. I natt ble cpapen også fjernet, så nå puster begge helt av seg selv :) De før begge mat gjennom sonde og har fått litt lysbehandling mot gulsot. Begge to spiser nå godt, og legges til brystet for å kose/øve når de får mat i sonden. Jeg pumper meg, og har begynt å få en del melk :)

Alle prøvene er nå stabile og det ser ut som at vi får reise hjem til Haugesund på tirsdag! Da blir hele familien innlagt på nyfødtposten der for videre oppfølging og spisetrening :) Ting har gått så fort og jentene virker å være veldig sterke!

Vilde var 1850g og 44cm lang og Julie var 1680g og 42cm lang.

Kommer bilder etterhvert :)

Gratulerer så mye med prinsessene dine ❤ ❤ ❤

Så bra at de begge to er sterke og at alt nå står bra til :)
Ønsker dere masse lykke til, og gleder meg til å få se bilde av jentene ❤

Gratulerer så mye med jentene, selv om det høres ut som om det var en anelse dramatisk. Godt å høre at det har gått såpass bra og at dere får reise hjem snart :) Masse lykkeønskninger herfra! :)

Fantastisk, gratulerer så mye med de tøffe jentene dine :-) Nyt dem!

Gratulerer så mye med jentene! :)
Godt at de er så sterke, og at alt har gått bra, til tross for en noe dramatisk (?) fødsel! :)

Positivt at de begge puster selv nå da, og flott at du har fått igang melken. :) Høres ut som både mor og barn klarer seg bra! :)
Hvordan går det med pappaen? Har han fått roet seg etter dramatikken?

Godt at dere får god oppfølging på nyfødtposten. Gleder meg til å se bilder av de små! :)
Var navnene klare før fødsel, og visste dere hvem som var hvem? Fine navn iallfall! :)

Gratulerer nok en gang! :)

Gratulerer så masse med jentene :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Gratulerer så mye! Vi har ventet på å høre fra deg!

Ååååååhhhh!!! ❤❤❤

Jeg har vært så spent på dere!
Utrolig glad for at det står bra til med dere alle selv om det ble litt dramatikk der en stund.
Gratulerer så masse med den nye familien ❤

Gratulerer så mye :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Geatulerer så mye:)

Ååååh <3
Både dramatisk og fantastisk! Gratulerer så mye til deg med to (helt sikkert) nydelige små og sterke jenter!
Så godt at alt gikk bra med dere! Gleder meg til bilder.
Ønsker dere alt godt i tiden fremover. :D

Gratulerer med to små, flotte navn! :D

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Gratulerer så mye med de små :) Hørtes ut som det ble litt dramatisk ja, men godt det ordnet seg. Flotte navn har de også fått, spesielt Vilde (heter det selv) :P

Gratulerer så mye med de to jentene... :)

Gratulerer med to små prinsesser!!! :) Nydlige navn på jentene dine :) Lykke til i ukene så kommer!

Back
Topp