Fødselshistorie:)

Henriettemamma09+12

Elsker forumet
Hadde hatt uregelmessige rier av og på i 2-3 uker før fødselen startet. Men på onsdag var eg veldig trøtt og sliten, så etter eg hadde vert hos fysio med bekkenplagene, så la eg meg til å sove 3 timer og våknet klokken 1500 av regelmessige rier. Da kom de i begynnelsen med 10-12 min mellomrom og varte i 50-60 sek mannen var på jobb, så sa ingenting for hadde litt vanskelig for å tro det siden eg hadde gått så lenge å blitt lurt flere ganger .. Riene ble sterkere utover kvelden men var fortsatt 10 min mellom . Gikk og la meg rundt 23 men fikk ikke sove og det ble kortere tid mellom riene, så stod opp og vasket huset, og pustet meg igjennom riene og så begynte det å komme blodslim:p Gikk å la meg litt i sengen igjen klokka 0500 og lå til mannen våknet litt før 0700. Fortalte han at eg hadde rier og de var da 4-5 min mellomrom, så da ringte han inn og vi kom vel til sykehuset klokken 0800. Da hadde eg 3 cm og var avflatet. Riene ble sterkere og sterkere og klokka 0900 hadde eg 5 cm åpning.. Begynte å bli sliten og riene kom med 2 min mellomrom.. Klokka 12 var åpningen 6 cm, og eg trodde eg skulle stryke med , men nektet smertelindring for var besatt på å greie meg uten :p etter dette ble eg satt på drypp og 1343 fikk eg en sinnsyk pressefølelse, hadde da full åpning og ho kom ut 1358 etter 3 pressrier :) Rivnet ikke og måtte bare sy 2 pyntesting, mistet heller ikke noe blod omtrent, og lå bare 2 netter på sykehuset:) Prinsessa vår var 3934 gr , 50 cm og 36 i hodeomkrets og ble født akkurat ei uke før termin :) Isabella er nå blitt 12 dager gammel og vi jobber med amminga som ser ut til å gå fint men litt slitsomt, så koser vi oss bare og storebror er kjempe stolt av Søstra si :)

Fin historie! Må si du er tøff som sto opp og vasket huset da du hadde begynnende rier! :) så bra at det gikk greit i pressefasen, kos deg med babyen! Og amminga kommer seg sikkert etterhvert.

Så fin historie! :)
Alltid like kjekt å lese slike, og du er tøff som nekta plent på smertestillende :)
Gratulerer igjen kjempemasse og kos deg med den lille framover

Gratulerer masse med prinsessa :-D

Back
Topp