Fødselshistorie-rask fin fødsel- litt lang tekst

jece85

Forelsket i forumet
maserier i mange dager. Kom inn på sjekk på sykehuset lørdag formiddag, men riene dabbet av-igjen.

Ble nesten sendt hjem, men etter noen overtalende ord og tårer ble jeg enig med en lege om å sette i gang.
Jeg fortalte rett og slett om mine bekymringer rundt at keg mente gutten i magen var veldig stor og at keg var redd for fødsel pga fødsel med stort barn tidligere som satt fast.

Verken lege eller jm mente det var noen grunn til å tro at babyen var særlig stor, men legen mente det var viktig å lytte til mor.. Noe jeg er evig takknemlig for da han viste seg å være såpass stor som han var...

Søndag formiddag får jeg første modningspille- ingen reaksjon. Fire timer etter får jeg to til. Da var kl. Ca 15.00 og jeg hadde ca 3cm. Etter ca tre timerbegynte det å murre og komme tettere med rier. Men disse var svake. Når kl var 21.45 sjekker jm og sier det er 4 cm og klart for å finne fødestue.

Kom til rette på fødestuen og ble sjekket igjen. Fortsatt 4. Jm sa vi skulle vente 3kvarter med å sjekke igjen så kjenne vi kanskje ta vannet. Kl.23.20 sjekket de igjen og vannet ble tatt 6cm da.

Så gikk alt i en skikkelig fart. Rakk ikke puste i mellom og sa jeg MÅ presse. Og riktig nok fra 6cm til full åpning på ti min! Og 23.43 var gutten ute!

Rart å tenke på at dette var siste gang da vår nydelige lille skatt ble lagt oppå meg for aller første gang.

Gratulerer så mye! :D
Hva var lengde og vekt?

Høres ut som om du har hatt en fin fødselsopplevelse. Gratulerer så mye med den store flotte gutten :)

Så fantastisk at du ble hørt og at ungen har det bra! Gratulerer så mye. Du har vært såååå flink :)

Venter ei lita frøken 8. Juli :-)

Gratulerer så mye :)

----------------------------
Termin 17. juli ❤

Gratulerer så mye med gutten din! :)
Godt at du fikk fortalt hvordan du følte det, og at du fikk modningspille.
Håper alt er bra! :)
Kose dere masse! :)

Back
Topp