Fødselshistorie, lille Elliot [emoji170]

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Jeg har gått med regelmessige kynnere i flere uker men de har ikke påvirket tappen på noen måte, men jeg har vært inne på føden flere ganger for kontroller og fått bricanyl så jeg skal få slippe litt. Men i onsdag så gikk plutselig slimproppen og jeg fikk plutselig veldig "mensensmerter". Dro inn for kontroll på torsdag og de satt bare mer bricanyl for å stoppe kynnerne og nektet å undersøke meg. Jeg mistenkte at noe var på gang så jeg dro hjem fra sykehuset veldig skuffet og følte ikke at jeg ble tatt på alvor...
Fredagen gikk som vanlig, mensensmertene hadde faktisk blitt noe bedre så jeg pustet lettet ut og tenkte at han holder seg inne litt til, men plutselig kl 21.55 så går vannet [emoji97]
Vi fikser oss litt, gjør i stand storesøster, og ringer barnevakt og drar avgårde og er fremme i 23-tiden og på det tidspunktet klarer jeg fortsatt å prate meg helt fint gjennom riene. Blir undersøkt ca23.30 og er da 2-3 cm og får beskjed om at jeg får bli igjen der.
Jeg hadde ekstremt vonde men korte rier (varte ikke mer enn 30 sekunder) så jeg trodde ikke at de var så effektive men det var de... 1 time senere var jeg 8 cm og 00.50 ble han født [emoji170]
Han ville ikke begynne å gråte så han fikk bare ligge på brystet mitt i 1 minutt før de klippet navlestrengen og løp avgårde med han [emoji17] fikk han litt inn til meg før han ble flyttet til neo der han ble koblet til cpap mens jeg måtte ligge igjen på føden en god stund til...
Etter to timer fikk jeg endelig komme inn til han, men ikke holde han eller noe sånt... natten var fyllt med masse undersøkelser og ting virket litt mørkt før det plutselig snudde ut av det blå og han ble bedre og sterkere i rakettfart [emoji170]
Nå ligger han uten cpap og uten syre og klarer seg helt fint på egenhånd! Nå skal han bare lære seg å spise så skal vi få dra hjem om noen dager [emoji7]
Vår sterke lille Elliot, 2380g, født i uke 35+0 [emoji170]

PS! Barnevakten rakk ikke frem så storesøster på 1 år sov seg gjennom hele fødselen i vogna si [emoji28]
2f61a2f9e097f96fdf112fa6922e9fae.jpg
5c35422810752c03670810026cc0271d.jpg

Last edited:
Gratulerer igjen [emoji170][emoji7] Ble en lykkelig slutt tilslutt [emoji7] Godt at lille Elliot er en så sterk, fin liten gutt. Kos dere masse fremover [emoji4]

Gratulerer så mye med en helt utrolig nydelig liten gutt [emoji4][emoji173]️

Så nydelig liten! Godt det ser ut til å gå bra. Gratulerer så masse!

Gratulerer så mye med lille Elliot, han er nydelig

Jeg elsker fødselshistorier, så tusen takk for at du delte :) Og igjen gratulerer så mye! Det er jo helt fantastisk at det går så bra :D

Gratulerer med flott gutt med nydelig navn (mitt favorittguttenavn;))

Gratulerer så mye :)

Så vakker han er! :love7:love7 Gratulerer så mye igjen :D Og så bra at storesøster fikk sovet seg gjennom det da :P

Gratulerer så mye :)

Godt at storesøster sov seg igjennom det hele da [emoji14]

Gratulerer så mye!!! En virkelig flott gutt! Tenk at de små i magen er så helt ferdige!!

Back
Topp