Fødselshistorie, igangsettelse ballong + tabletter

Leanica

Forelsket i forumet
Etter igangsettelse med ballongkateter på mandag, modningstabletter på tirsdag og onsdag, fikk jeg tilbud av legen (også kjent som tortur-Wenche), om at hun KUNNE ta vannet - men det ville ikke bli behagelig :P livmorhalsen lå langt tilbake, og hadde knapt 1-1,5 cm åpning, tross regelmessige sammentrekninger i 3 dager. Hun måtte "dra frem" livmorhalsen, strekke den ut - for å få skvist inn heklekroken. Like ubehagelig som det høres ut :P
Regelmessige rier bygde seg opp, men jeg fikk drypp i tillegg for å få dem til å vare lenger. Jeg responderte tydeligvis altfor godt, for riene hang seg sammen til en lang stormrie. Her husker jeg ikke særlig mye lenger, foruten kaos med lege og jordmødre og anestilege. Gubben ble stressa av hele oppstyret (og forsåvidt babyen også), men på et eller annet vid hadde jeg fått epidural - og rien roet seg. Fy flate, dette var det verste med hele fødselen, og jeg er glad jeg husker minimalt.
Brukte litt lystgass resten av forløpet, som gikk overraskende greit (gode tak, men pustet meg greit igjennom dem). Fra ca 8 cm fikk jeg voldsomt til press i baken, og det var forferdelig å måtte vente. Jeg fikk trykke sånn smått, og endelig på 10 cm var det å kjøre på. Au au! Var på et tidspunkt jeg prøvde å unngå å presse pga smertene når hodet kom, det svidde sånn passe kan man trygt si :P men innså at jeg bare "lurte meg selv", ut måtte hun jo.. Etter en liten halvtime var hun ute <3
Vannet ble forresten tatt 10.00 på torsdag, drypp begynte ca 12.00, og klokken 02.05 var hun ute <3

prinsesse Leanica
ImageUploadedByTapatalk1391790665.164038.jpg

Ordinær termin 26. Februar
Lengde: 50,5 cm
Vekt: 3472
Ganske stor jente til å være født 2,5 uker før termin :P

Gratulerer så mye! Søt jente du har. Glad du fikk satt i gang og at det endte vel. Nå håper jeg du koser deg i barseltiden og slipper smerter.

Gratulerer :D

Gratulerer så mye med prinsessa! ❤

Gratulerer så mye med lillepia :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Gratulerer så mye! :D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Gratulerer :-D

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 25.02.14 / 03.03.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR ★

Back
Topp