Fødselsgave?

2Mammaer2barn

Flørter med forumet
Nå er det ikke jeg som går gravid, men kona mi:)
Jeg har hørt litt om fødselsgave, og tenker å kjøpe til henne. Er det noe dere har fått eller ønsker? Og isåfal har dere noen skikkelig gode tips? Tenker maks 1000kr.

Mannen kjøpte alliansering med første, og fyller på med en ny stein per barn :) Men det er jo litt dyrt. Noe velværeprodukter kanskje, eller gavekort på behandling? Ellers er jo et fint smykke eller noen varige øredobber fint, så hun har det som minne :)

Husker ikke helt om jeg fikk fødegave sist :eek: Tror kanskje jeg fikk noen velværeprodukter... Denne gangen ønsker jeg meg et smykke med navnet til begge barna fra mittnavnesmykke.com. Synes de har mange fine :)

Moren til en venninne av meg fikk en diamantring for hvert barn, som deretter hvert barn har fått arve når de ble voksen. Jeg syntes det hørtes veldig fint ut, selvom det nok er litt dyrt. Evt, kan man jo kjøpe noe annet som hun etterhvert kan gi til sine barn når de får barn?

Det er jo lov å håpe :angelic: Samboeren min er ikke av de flinkeste på oppmerksomheter, men han har lovet meg at dyr og god rødvin skal stå klar når den tid kommer for sånt. Det gleder jeg meg til. Alt i smykkeverdenen er jo fine og varige gaver, tipper hun blir glad for oppmerksomheten uansett? :-)

Jeg fikk diamantring etter første fødsel. Ble kjempeglad og rørt for den. Etter nr. 2 fikk jeg ingenting. Gav det litt ventetid for å se om det i det minste dukket opp en bukett eller lignende, men nei. Tok saken i egne hender, kjøpte meg digge RayBan-solbriller og gav klar beskjed om at det var minstas og storebrors fødselsgave til mamman... så nå vet jeg ikke om jeg forventer eller ei, etter en + og en - :p har fått noen småting av andre også, feks. deilige produkter fra The Body shop og god hjemmebakst. Kunne gjerne ønsket meg abonnement på et blad for permisjonsåret, gavekort på frisørtime, smykke med barnas navn på, konsertbillett eller fin middag m barnevakt til barnet er stort nok til barnevakt el.l.

Hæ?? Er det en greie? Det har mannen min lurt seg glatt unna!! :shifty: :hilarious: Kanskje jeg må prøve å hinte litt om det denne gangen :P Fikk mao ikke noe første gangen, men tenker at det jeg hadde ønska meg aller mest, var gavekort på velværebehandling av noe slag :)

Jeg fikk ingenting til første, har hørt at det er vanlig og håpet jeg fikk noe fint.. men mannen er så blank på sånne ting, tviler jeg får noe denne gangen heller.

Er det normalt å få?:) det tviler jeg på st jeg kommer til å få:p men hadde ikke hørt om det før nå heller så:)

Vi snakket litt om det før første barnet og jeg kunne ikke se hvorfor jeg skulle ha noen spesiell gave. Mannen synes det var helt perfekt "Du får jo et barn" hahaha

Vet ikke helt om jeg ønsker meg noe heller, vi har ikke klart å gi bursdagsgave til hverandre heller med bursdager i mars og april, så vi er ikke best på gavefronten, der har vi blitt litt kjedelige og praktiske.

Vi snakket litt om det før første barnet og jeg kunne ikke se hvorfor jeg skulle ha noen spesiell gave. Mannen synes det var helt perfekt "Du får jo et barn" hahaha

Vet ikke helt om jeg ønsker meg noe heller, vi har ikke klart å gi bursdagsgave til hverandre heller med bursdager i mars og april, så vi er ikke best på gavefronten, der har vi blitt litt kjedelige og praktiske.
Hehe enig med deg der:p for min del er barna gave nok i seg selv for min del og at vi kan gjøre det sammen:) vi hsr heller ikke gitt gaver tilhverandre til jul eller bursdag i det siste :p heller gått ut å spist:) at han gjør så mye nå og pusser opp vårt soverom og barnerom er gave nok i seg selv:)

Julegave har vi også for lengst slutta med, håpløst å finne på.... Men prøver på bursdag enda, syns jammen ikke det er lett å finne på hva man skal gi...

Fikk ingenting sist, det var aldri et tema. Kanskje jeg skal nevne det nå :p

Edit: fikk en gullring av mamma, som hun hadde fått av bestemor (min farmor) da hun fikk meg. Det var koselig da!

Jeg har ønsket meg spabehandling av mannen! Enten for føttene med fotbad, massasje og pedikyr (kan jo evt. gjøres gratis hjemme), eller en «snart mamma»-behandling:) også har jeg lyst på et smykke fra ‘mittnavnesmykke.no’, med forbokstaven til baby på:joyful:

Fikk ingenting sist, det var aldri et tema. Kanskje jeg skal nevne det nå :p

Edit: fikk en gullring av mamma, som hun hadde fått av bestemor (min farmor) da hun fikk meg. Det var koselig da!
Å, men DET var en skjønn gave fra din mamma da :Heartred

Hehe enig med deg der:p for min del er barna gave nok i seg selv for min del og at vi kan gjøre det sammen:) vi hsr heller ikke gitt gaver tilhverandre til jul eller bursdag i det siste :p heller gått ut å spist:) at han gjør så mye nå og pusser opp vårt soverom og barnerom er gave nok i seg selv:)

Julegave har vi også for lengst slutta med, håpløst å finne på.... Men prøver på bursdag enda, syns jammen ikke det er lett å finne på hva man skal gi...

Når jeg tenker meg om så gikk vi ut og spiste i fjor. Men u år fylte mannen 40 så det ble litt annerledes, men jeg har jo ikke klart å komme på noe ennå.

Min mann har forøvrig to søsken, med partnere. Til jul nå sist foreslo jeg at vi seks gikk ut og gjorde noe sammen fremfor å kjøpe flere ting til hverandre og det ble veldig hyggelig! Men snakke kuppe denne tråden med slikt..

Med første fikk jeg ett englebarna-smykke, hadde ønsket meg det:) ( var fra eldste sin far)

Har egentlig ønsket med slikt smykke med de andre også, men mannen min har ikke gitt meg noe.

Tviler på jeg får noe denne gangen også.

Min mor har gjerne kommet med mat som gave, og da jeg fikk første fikk jeg en kjole, den var for liten og jeg har aldri kommet inn i den :p

Vi var først ute med baby i vennegjengen, så når mannen min kjøpte alliansering til å bygge på med en diamant per barn har nesten alle jeg kjenner fått det :rolleyes: Godt, gammeldags gruppepress :hilarious: Min mor fikk en med 5 diamanter i voksen alder og vi har alltid spøkt med at det er ett per barn så idéen er vel derfra. Ellers kjøper vi alltid til hverandre til jul og bursdag, men har blitt enige med resten av storfamilien at de kun kjøper til barna. Blir jo ofte klær, gavekort på velvære og annet man behøver eller bruker, men syns det er hyggelig å måtte tenke på hverandre :) Ellers er forresten babyen den største gaven så klart :Heartbigred

Jeg fikk ingenting med første (selv om jeg forsøkte å hinte litt :P ) så forventer ingenting nå heller egentlig :D

Men ellers så hadde jeg satt pris på spabehandling av noe slag, massasje og skikkelig avslapning :)

Back
Topp