Fødselsgave til storebror

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Jeg tenker å kjøpe noe til den ferske 3-åringen vår som storebrorgave når lillesøster kommer.

Har tenkt på en genser hvor det står "stolt storebror" på eller noe slikt. Men han er liksom litt for liten enda til å skjønne betydningen av genseren.

Dere som kjøpte noe til storeSøsken, hva kjøpte dere?:)

Her mener jeg storebror fikk noen nye leiebiler da han ble storebror. Og de var fra lillesøster ;-)

Men dette er snart tre år siden, så husker ikke så godt :rolleyes:

Her fikk storebror lego, men han var 5år da :-P

Kanskje nokon leiker også? Som han har å "fordrive" tiden med?
Her fekk storesøster ein DVD og div leiker + blad.

Vi kjøpte ingenting, men foreldrene mine tok henne med på shopping, hvor hun fikk velge klær og Lego samt at hun fikk kjøpe noe til lillebroren sin.
Ville ikke kjøpt en slik genser.

Tusen takk for ideer:) tror kanskje vi kjøper en leke til han fra lillesøster:)

Jeg kjøpte leker til storesøsken begge gangene og tok det med på sykehuset sammen med fødebagen og alt annet. Da storesøsken kom på barselvisitt sammen med besteforeldre fikk de hilse på det nye søskenet. Når de ble lei fikk de gave fra lillebror/søster og kunne styre med det mens vi fikk prate med besteforeldre og vise fram den lille.

Her har de eldste fått Lego og traktor da de ble storesøsken:D

Han fikk to store Angry Birds figurer. Hadde pakket de med i bagen, så han fikk se når han kom på besøk. Han trodde lenge at lillebror hadde hatt de med ut av magen min, for han var jo for liten til å dra på butikken. :p

Jeg ville kjøpt noe leker han liker/ønsker seg, og tatt ham med på en liten "shoppingtur" hvor han feks kan kjøpe noe babyen "trenger", en fin body og sokker eller noe og få en is, et godt minne. Så når hun har det på seg så kan dere si se så fin babyen er i det du kjøpte til henne, den likte hun veldig godt osv. Da varer gaven lenger enn bare når den blir gitt, og han får en stolthetsfølelse også :)

Her kjøpte vi en liten paraplytrille til dukka til storesøster, slik at hun kunne være med på tur med sin "baby". Det hadde hun ønsket seg lenge! Pakket inn gaven og la den baki bilen slik at hun fikk den når vi kom hjem fra sykehuset med lillebror...så ble det en gave fra babyen ;)
Mitt tips er å kjøpe noe han virkelig ønsker seg :)

Har tenkte tanken jeg også. Så følger med på denne tråden :D

Her fikk hsn nytt rom av oss....
Men på sykehuset fikk han Spiderman lue og vanter fra babyen

Me köpte en helikopter för han var så upptatt av ambulanshelikopter som flyger över vårat hus ofta. Så fikk han den när han kom på besök och han kunde sitta i vinduet å så de riktiga helikoptern som var parkett rett utanför .

Her fekk storebror eit brio lokomotiv som han hadde ønska seg lenge av lillebror. Så fekk storebror velge ut ein liten bamse for å gi til lillebroren da han møtte han første gangen. I tillegg fekk storebror matboks som står storebror på av bestemora:)

Hun fikk leker ja :)

Om han er lik min 2,5 åring hadde jeg kjøpt noe i tillegg til den genseren. Min er i allefall ikke veldig interessert i tøy og hadde sikkert følt at det var babyen som straffa han :P (Neida!) men, vi gav han i alle fall sånn stor lastebil. Det var fryktelig stas :)

Back
Topp