Fødselsgave til søsken?

hibiscus

Blir kjent med forumet
Hei alle flotte gravide damer her.

Har dere tenkt å kjøpe gave til søsken av nye familimedlemmet?
Me gjor det sist, men da var det enkelt å finne gave, for storesøster hadde da pandababy i magen, ergo hu fekk en pandabamse.

Tips til søskengaver mottas med stor takk!

Guttungen (5,5 år) her har ønsker seg en robot helt siden før jul i fjor. Han har sett på den hver gang vi har vært på lekebutikken. Vi har derfor kjøpt denne til han, som han skal få på sykehuset av kommende lillebror. I tillegg så har vi lovet han nye klær når han skal bli storebror. Så han får en pakke fra oss også med nye klær:)

Vi kommer nok til å kjøpe noen småting som kommende storebror skal få når babyen får gaver. Slik at han kanskje ikke blir så sjalu, men ser at både han og babyen får gave :)

Snuppa på 4,5 år skal få et halskjede eller armbånd i sølv :) (mannen som skal ut å handle).

Hadde besøk av en 3 åring i sommer som hadde blitt storesøster for fem måneder siden. Hun hadde fått en bok og et kinderegg av lillebror da han kom til verden. Syns det var så søtt da hun ofte kom bort til magen min og strøk hånden over mens hun sa: "Han kanskje spiser kinderegg der inne" :D

Vi kommer også å kjøpe noe til storebror på 3,5 år :) men vi har ikke snakket om hva enda.
Eller om når han skal få det (på besøk på sykehuset eller når vi er hjemme igjen. Men mest sannsynlig blir det på sykehuset...)
Føler det må være noe som blir stas da :) noe en vet at han har ønsket seg :) og som kanskje sysselsetter han litt...
Når jeg tenker meg om så tror jeg vi ska snakke om å kjøpe ett Thomas-lok til han :) å kjøre med på togbanen. Han bygger og kjører på den hver dag og ser på YouTube når andre barn kjører med Thomas tog. Og hans nabo-kompis har noen slike tog hjemme, det snakker han ofte om :)

Vi og tenker å gi de en gave når babyen er født. Men har ikke bestemt meg for hva enda. Kanskje jeg får noen tips her i fra☺️
Har 2 jenter på 5 1/2 og 3.
Kanskje noe beibirelatert til dukkene sine ☺️

Vi skal kjøpe noe til storesøster fra lillebror, har ikke bestemt hva enda, men det blir ikke noe stort, hun blir glad uansett. Og så skal storesøster gi en gave til lillebror, har kjøpt en koseklut fra henne :)

Vi tenkte kjøpe et par småbiler fra lillebror til storebror på 2,5 som han kan få på sykehuset :) tenker det er greit med noe vi vet han vil like også har storebror valgt ut ett lite ape kosedyr som lillebror skal få fra han. Storebror er veldig opptatt av gaver for tiden så tenker det er litt viktig at han får noe :)

Storebror her skal få en klokke han har hatt lyst på kjempe lenge :) Det trur jeg blir veldig stas! Samtidig har han kjøpt en gave til lillesøster.
Men så har vi passet på å forklare at nå er det lillesøster som kommer til å få mest siden hun ikke har noen ting. Men siden hun er så liten så er det han som må åpne pakkene for henne. Og det var vell nesten det beste han hadde hørt på lenge, ergo han er fornøyd bare han får åpne pakker, haha! :p

Storebror her skal få en klokke han har hatt lyst på kjempe lenge :) Det trur jeg blir veldig stas! Samtidig har han kjøpt en gave til lillesøster.
Men så har vi passet på å forklare at nå er det lillesøster som kommer til å få mest siden hun ikke har noen ting. Men siden hun er så liten så er det han som må åpne pakkene for henne. Og det var vell nesten det beste han hadde hørt på lenge, ergo han er fornøyd bare han får åpne pakker, haha! :p
Smart!

Storebror her ble også overlykkelig når han fikk høre at lillesøster ikke kom til å klare å åpne julegavene sine selv :laughing002 Tok ikke lang tid før han tilbød seg selv som gaveåpner for henne :p

Har tenkt at han skal få en gave fra lillesøster, men vet ikke helt hva det blir enda :)

Storebror her ble også overlykkelig når han fikk høre at lillesøster ikke kom til å klare å åpne julegavene sine selv :laughing002 Tok ikke lang tid før han tilbød seg selv som gaveåpner for henne :p

Har tenkt at han skal få en gave fra lillesøster, men vet ikke helt hva det blir enda :)
Det er somregel ikke så mye som skal til heller vettu, for å gjøre dem fornøyde! :D passer meg helt ypperlig hehe :) Snille storebrødre vi får <3

Har to jenter på 11 og 9 år, fra før og får nå barn med min nye samboer. Vet ikke om jeg skal kjøpe noe til dem eller.. Hva ville dere gjort?

Jentene mine er 4 og 7. Lurer på om me skal bare kjøpe ballerinakjoler til dei, dei elsker å danse
Lillebror får koseklut av storesøstrene.

Back
Topp