Fødselsgave, deg eller barnet?

Bonus2+1

Forelsket i forumet
En venninne av meg har snart termin og da startet jeg å tenke på dette med fødselsgaver.
For hun har alt hun trenger til den lille og enda litt til, ergo blir det tull å kjøpe klær ol til babyen.
Men jeg tenkte kanskje å bake noen brød (slik at hun har ferskt brød noen dager) og kjøpe ansiktsmasker, et blad kanskje, noe mat hun har savnet (type spekemat ol) og kanskje andre velvære produkter med et kort om at hun nå kan legge seg i badekaret mens jeg passer den lille en stund hjemme hos henne :)

Så startet jeg å prate litt med sambo om dette, han mener at det er barnet som skal ha en gave, men jeg tenker at kanskje mor setter vel så stor pris på å få en oppmerksomhet?

Hva finn du/barnet ditt i gaver?
Av venninner, bekjente og ikke minst mannen ;)

Mannen ga meg nye sko til 2000 kr :p Og blomster.
Fikk ellers mye klær til babyen.
Noen få ga meg utenom en kosepakke med diverse innhold. Og jeg satte stor pris på det :D

Jeg hadde ikke akkurat blitt sur for en gave til meg selv etter fødsel :p syntes det hørtes ut som en flott idé :) selv hadde vi alt og mere til med både nr2 og 3, så jeg ba dem la være å ta med noe. Likevel fikk jeg hauer og lass av masse gaver som rett og slett var overflødige, mye fikk jeg ikke tid til å bytte, så det ble sendt til et barnehjem i Afrika.. Litt trist når noen bruker masse penger og tid på å finne gave til baby, men det får jo gjort nytten vertfall for noen som trenger det :)

Jeg satte stor pris på gavene som jeg fikk. Gavekort på massasje, blomster og spiselige ting. Er dog ikke så glad i at andre lager hjemmelagde spiselige ting.

Jeg satte stor pris på gavene som jeg fikk. Gavekort på massasje, blomster og spiselige ting. Er dog ikke så glad i at andre lager hjemmelagde spiselige ting.
Må legge til:

Av mannen fikk jeg en lommebok jeg har siklet lenge på. Ellers så ble jeg og lille mye invitert på cafe , og det var nok kanskje det beste.

Du det synes jeg hørtes ut som en fantastisk gave!:D hun kommer nok til å bli kjempeglad:) for en venninne!❤️
Håper liksom det kan være et fint avbrekk ja, sikkert godt å få mulighet til å enten ta et langt bad eller eventuelt bare en skikkelig god dusj :P

Hørtes ut som en fantastisk gave;) mulig å legge med en liten leke ol til baby da;)

Det å få slippe å se etter baby etterhvert noen timer er også herlig;)

I fødselsgave, fikk jeg kun ting til babyen. Det var bare mannen som tenkte på meg:happy:
Fikk noen fine ord på et kort, blomster og gave.

Min bestevenninne fikk aromaterapi av meg. Samboeren hennes fikk en vin. Datteren hennes fikk noe hele tiden :D syns tanken er fin, jeg hadde blitt veldig glad for noe sån etter en lang graviditet :)

Jeg ville elsket en sånn gave!
Som du sier, barnet har mest sannsynlig alt den trenger:)

Jeg fikk ikke noen verdens ting, og barnet fikk stort sett bamser. Hadde vært kjekt med noe praktisk, og en gave til seg selv er jo alltid hyggelig.. Gi til begge to :)

Hørtes ut som en kjempegave syns jeg :)
Jeg fikk en ring og blomster av mannen og masse klær til baby av venner og familie, klær hadde jeg masse av fra før så rakk jo ikke å bruke alt han hadde en gang :P
Husker ei venninne hadde alt hun trengte til baby og ville vi venninnene skulle kjøpe med bleier for det fikk hun jo alltids bruk for :P

Og kanskje den beste gaven var fra min pappa som sponsa nye gode vinterdekk som både fødsel, min bursdag og julegave, han mente det var viktig at vi kjørte sikkert med barnebarne hans :)

Synes det er en veldig fin ide!
Kanskje du kan snakke med mannen hennes om å få lov til å lage noen "kort" med tjenester fra ham? Feks skuldermassasje, fotmassasje, tid for seg selv på badet mens han passer babyen (ta seg et bad og ha litt spa), at han vasker klær en dag osv :)

Til babyen hadde jeg kanskje kjøpt en liten ting, feks en leke fra 1mnd+ eller uro eller nattlampe med stjerner og musikk (det har vært genialt for oss!!) kanskje noe slikt hun ikke har tenkt helt over enda?

Synes det er en veldig fin ide!
Kanskje du kan snakke med mannen hennes om å få lov til å lage noen "kort" med tjenester fra ham? Feks skuldermassasje, fotmassasje, tid for seg selv på badet mens han passer babyen (ta seg et bad og ha litt spa), at han vasker klær en dag osv :)

Til babyen hadde jeg kanskje kjøpt en liten ting, feks en leke fra 1mnd+ eller uro eller nattlampe med stjerner og musikk (det har vært genialt for oss!!) kanskje noe slikt hun ikke har tenkt helt over enda?
Hun har virkelig tenkt over ALT og mer til :P Så hun har egentlig alt hun trenger og enda mer :P

Back
Topp