Fødselsfotograf?

Livvea

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Maiskolbene 2023 :-)
Hei!

Etter forrige fødsel savnet jeg veldig noen bilder å se tilbake på. Samboer glemte å ta bilder underveis, og jeg glemte å minne han på det.

Jeg hadde så enormt behov for å gjenoppleve fødselen, for den var så fin, at jeg satt hjemme å mimret og tenkte gjennom alt mens jeg ammet.... lenge etter fødselen. Og med tårer og jeg synes det var så dumt å ikke ha ett eneste bildet.
Derfor kom jeg på tanken om å kanskje ha med fødselsfotograf til neste fødsel. Bildene er kun for min egen del.

Har noen erfaring med å ha fødselsfotograf, på godt og vondt?

Samtidig synes jeg det er litt flaut å si høyt også, for er så redd folk skal tenke at det er rart og litt sånn "se på meg"..

Flinke fødselsfotografer tar jo helt fantastiske bilder, så hvis du ønsker det så sier jeg kjør på! Jeg har ikke noe erfaring med det, men jeg antar at en erfaren fødselsfotograf er diskret og behagelig å ha i rommet. Men jeg ville sørget for at jeg valgte noen med erfaring nettopp fra fødselsfotografering, og at du kanskje møter dem på forhånd og snakker litt om forventninger og sånt, og sjekker at kjemien er der! Jeg ville iallefall vært litt nøye på hvem jeg tok med meg inn på fødestua
:joyful:

Ja, sant! Det er så personlig på føderommet. For meg er det beste å bare ha jordmor og samboer tilstedet.

Men nå med tvillingfødsel, blir det så mange ekstra på rommet. At jeg tenker at jaja... en fotograf atpåtil går vel greit.

Back
Topp