Fødselsforbredende- og modningsakupunktur

Stjernebebis

Betatt av forumet
Hvem får fødselsforbredende- og modningsakupunktur?

Hadde vært gøy om vi som får dette kunne rapportere effekt etter behandling , fødselstidspunkt i forhold til termin samt lengde på fødsel og fødselsforløp (når den tid kommer) i 'en tråd!!

Jeg har hatt min tredje time med akupunktur i dag, er 36*5.
Fikk satt flere modningspunkter enn hva jeg har fått de to tidligere gangene. Synes at jeg har kjent mere modning i dag enn hva jeg har gjort til nå, blandt annet stikkinger nedover i underlivet, samt kynnere som varer lengre enn hva de pleier.....

Spent på fortsettelsen og resultatet :-)

Andre?

Jeg håper på å få første runde med modningsakupunktur til onsdag, da har jeg jm time.
Jeg fikk det med storebror å, og begynte rier dagen etter termin, hadde da 2 cm åpning uten å ha merka noenting. Ble strippa, og da på kvelden satte det igang. :)

Jeg begynner 1 juli med akupunktur:) Spent på resultatet, men er forberedt på å gå over tiden denne gangen også jeg..

Spurte om jeg skulle ta d, men siden storesøster kom på termin og jeg hadde en kjapp og grei fødsel, så var d ikke nødvendig fikk jeg beskjed om.

Eg har lyst og nevne dette for jm ;)
Men noen spm til dere først:

Hvem/Hvorfor får modningsakupunktur?
Hvor mange behandlinger eg vanlig?
Tror dere eg hadde fått? Eg ønsker å få før tiden da lille allerede i uke 34 var 2,5 kilo.

Jeg får fordi jeg sliter med angst etter forrige fødsel, og han var 39 cm rundt hode, satt fast, så jeg lå 2,5 timer med pressrier. Skal ha 2 ganger i uka :)

Jeg har aldri prøvd, men får vel heller sikkert ikke siden de to første kom før termin med helt greie fødsler.

Ad "Hvem får":

Har forstått det slik at noen jordmødre i det offentlige tilbyr slikt (og at man evt blir tilbudt dette, men vet ikke om det finnes visse kriterier man må fylle hvert enkelt sted).
MEN!! det er jo et vesentlig tilbud på det private markedet - og eneste man må ha for å få det hos de, er penger! laughing7

Vanlig med behandling fra uke 36, men kan variere litt fra sted til sted.... En til to ganger i uka, oppfatter det sånn at de fleste har to ganger i uka de siste par ukene, i alle fall.

Jeg går privat for å få nåler, og årsaken er at jeg håper på å oppleve de positive effektene som har blitt dokumentert i noen studier: lettere fødsel, og minske risiko for å gå på overtid!

Back
Topp