Fødselsforbredende kurs?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Skal du gå på fødselsforbredende kurs?

Vet du om det er tilbud om dette der du bor?

Tvile på at da e nåke her dessverre...

Her er det tilbud om det. Var på det forrige gang, men skal ikke denne gangen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har fått tilbud, eller, fikk en lapp hos jordmor første gang jeg var der. Neste gang jeg var der sa jeg som sant var at jeg ikke hadde noen planer om å dra da min svigersøster er jordmor og kan gi meg tilsvarende info utrn at det koster meg 2000kr...
Meeeen da begynte hun å lete opp alskens tilbud som var billigere... men greia er jo at ungen må ut uansett, og ut kommer den uavhengig om jeg har vært på kurs eller ei... kvinner har født i tusner av år, tror jeg klarer meg..

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Tror ikke jeg kommer til å gå på noe slikt. Fødsel er vel det mest naturlige i denne verden, så man må vel klare å føde uten å måtte gå kurs :P

Gikk på noe sånt sist, var vel kanskje ikke fødselsforbredende men... Mer om amming osv.. Tror ikke man får tilbud om det med nr 2 heller her jeg

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har meldt oss på dette på ahus. Skal dit i september. For vår del tror jeg vi har nytte av det, spesielt mannen :-P han får masse info om hvor man skal parkere/møte opp pluss en omvisning på avd. Også tror jeg han har godt av å se en fødselsfilm og få info om hvordan fødselen er+ utvalg av smertelindring :-) tror han tenker at fødseler er sånn som på film, selvom jeg har prøvd å forklare at det ikke er sånn :-P

Jeg tror fødselsforberedende kurs er bra for mental forberedelse dersom man er redd eller gruer seg før fødselen, eller bare liker å vite hvordan det foregår. Og kanskje spesielt for far :) Vi var på kurs i første svangerskap og jeg skal ikke si at det var unyttig for oss, men tror neppe det er et must for gravide!
Som ei sa over her: Ungen kommer ut uansett og kroppen vår vet hva den skal gjøre :) Men er et forberedelseskurs med på å få en til å slappe mer av, så er det jo verdt det tenker jeg.

Det beste rådet jeg fikk var ikke på kurs eller av jordmor, men av min mannlige fastlege. Hans inntrykk var at de kvinner som opplevde fødselen som et sammenhengende smertehelvete uten stopp eller pauser, var de som var engstelige og anspente hele tiden. De som fikk en god opplevelse, var de som holdt ut det minuttet, halvannet rien stod på og klarte slappe av og hvile i minuttene en var smertefri.
Det fikk meg igjennom fødselen med en god opplevelse :)

Kommer ikke til å ta noen kurs denne gangen.

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Var på et sist gang. Helt grei liksom, det mest nyttige var nok omvisningen på fødeavdelingen. Blir ikke noe denne gang, har jo vært gjennom det før :)

Har vært på det i kveld :) greit å få en oppfriskning selv om det er min nr 2 men det er samboer sin første :)

Appen ❤️

Var på det mens jeg var gravid med førstemann. Kommer ikke til å ta det denne gangen.

Var med første mann,var grett å få vite litt hva mann går tilnå skal jeg ha nr 4 og skal igjen på kurs,siden det er ny mann og han har ingen fra før er det gret for han og få eit innblikk i hva det er og hva som venter

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har vært på det med første mann (var gratis faktisk). Jeg syntes det var veldig nyttig siden det var første fødsel til meg. Men ser ikke at det er nødvendig denne gangen.

Her er det tilbud om det, men jeg skal ikke. Har ikke vært på det tidligere heller.

Da har jeg hatt min første time hos jordmor og hun nevnte dette kurset som gikk over tre timer. Hun sa at hun heller kunne ta dette med meg og samboer neste gang jeg kommer, på en time! :) Synes det hørtes ganske greit ut :)

Har ikke funnet noen fødselsforberende kurs her i distriktet, vet helt ærlig ikke om jeg har bruk for det heller....

Back
Topp