Fødselsforbredende kurs!

Theeea

Blir kjent med forumet
Hei!
Har noen av dere vært på fødselsforbredende kurs eller skal? Hvor var dere? Hva syns dere om det?

Jeg skal til torsdag, litt spent på det!

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi fikk tilbudet gjennom JM i forrige svangerskap. Da var det delt inn i 3 kvelder med tema "amming og barseltid", "fødsel" (inkl omvisning på føde og barsel) og "trening før/etter fødsel". Vi gikk på de to førstnevnte og synes det var greit, men vi fikk vel egentlig ikke vite så mye mer enn vi allerede hadde pratet med JM eller lest oss til på egenhånd.

Vi har ikke vært, skal heller ikke. Håper det blir en god og nyttig opplevelse! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg lurer på hvordan du fikk tilbudet, gjennom jordmor??

Jordmor på helsestasjonen min har det, så fikk tilbud gjennom henne. Men tror man skal kunne dra på det på det aktuelle sykehuset også. Det vet jeg ikke helt, men hat hørt mange har vært på det på Ullevål (der jeg skal føde) men det koster vist en del penger, dette på helsestasjonen et gratis, så tenker det er jo neste bare dumt å ikke benytte seg av det.

Vi skal på svangerskapskurs på SUS med Mamastork 24.5. Tror det blir bra å få se hvor det skal skje og få litt info. Jeg liker tanken på at jeg og sambo får samme info, etc.
Gleder meg :)
Betaler 1050,- for det, synes det er helt ok.

Var på kurs forrige gang, men ikke nå. Hadde ikke noe utbytte av kurset, fikk vite det vi trengte gjennom jordmorsamtaler og ved å lese ;)

Hei!
Har noen av dere vært på fødselsforbredende kurs eller skal? Hvor var dere? Hva syns dere om det?

Jeg skal til torsdag, litt spent på det!

Vi var på Ullevål denne uken. Det tok ca 3 t. Gikk gjennom de tre studiene av fødsel, hva slags smertelindring de tilbyr samt en del praktisk info rundt det å føde på Ullevål. Var veldig bra for mannen og en fin gjennomgang for meg selvom jeg hadde lest om fødsel på egen hånd.

Vi var på Ullevål denne uken. Det tok ca 3 t. Gikk gjennom de tre studiene av fødsel, hva slags smertelindring de tilbyr samt en del praktisk info rundt det å føde på Ullevål. Var veldig bra for mannen og en fin gjennomgang for meg selvom jeg hadde lest om fødsel på egen hånd.

Hvordan fikk du tilbud om det? Skal føde på Ullevål, men har ikke fått noe info om det. Måtte du finne det selv?

Hvordan fikk du tilbud om det? Skal føde på Ullevål, men har ikke fått noe info om det. Måtte du finne det selv?

Ja man må finne ut av det selv. Det finnes informasjon på OUS sine hjemmesider. Jeg sendte inn en påmeldingsblankett. Det koster 750,- per kurs.

Betale for et slikt kurs?! :eek: Alt de skal tjene penger på... :rolleyes:

Back
Topp