Fødselsforberedende samtale?

mommy_to_be

Gift med forumet
I dag hadde jeg time hos jordmora, og det var kjempekoselig! Ble helt satt ut når hun tok hendene mine på magen og klemte til, og sa;"den klumpen der, det er hodet til jenta di"[:D] så rart!
Men, så begynte vi å snakke om neste time, da skulle vi snakke om fødselen osv, og jeg fikk inntrykk av at hun ville ha med legen min?! hun sa hun skulle ringe ham og spør om det passet, så han kunne bli med...
Er det normalt?! Har jeg aldri hørt om [:-]

Jeg hadde ikke med legen min på den samtalen sist!

Da var det bare meg og pappaen!

Hvis pappaen har mulighet til å være med så er det VELDIG lurt..
De får litt tips og ideer.. Og blir litt forberedt på hva de skal igjennom om en liten stund

Hm, har legen og jordmor kontor rett ved siden av hverandre eller? Ellers kan jeg ikke helt skjønne at legen ville tatt seg tid til å bli med på en slik samtale dersom det er fastlegen det er snakk om...

Men kan sikkert vært kjekt å ha med pappaen dersom det er første barnet deres og dere skal snakke om fødselen..

å det var vi oxo på i dag. fikk omvisning på føden og masse informasjon om fødslen, epedural, og keisersnitt..  Sier bare det er godt jeg ikke er en lett skremt person...
men legen var ikke med.

Tusen takk for svar jenter! Ja, sambo er veldig gira på å bli med, har mast om å få bli med til jordmora lenge nå[8D] Nei, legen har kontor langt fra jordmora, men hun spurte om han hadde mulighet litt utpå dagen, om han pleide få gå fra kontoret... kanskje jeg har misforstått helt?! kanskje det er sambo hun snakker om?[&o] *flaaaut*

ORIGINAL: mommy_to_be

I dag hadde jeg time hos jordmora, og det var kjempekoselig! Ble helt satt ut når hun tok hendene mine på magen og klemte til, og sa;"den klumpen der, det er hodet til jenta di"[:D] så rart!
Men, så begynte vi å snakke om neste time, da skulle vi snakke om fødselen osv, og jeg fikk inntrykk av at hun ville ha med legen min?! hun sa hun skulle ringe ham og spør om det passet, så han kunne bli med...
Er det normalt?! Har jeg aldri hørt om [:-]

Det kan ikke ha være barnelegen hun mente? Jeg hadde fødselsforberedenede samtale med jordmor på sykehuset og hun var litt skuffet over at ingen av barnelegene kunne være tilgjengelig til min samtale......

Back
Topp