Hei,
er det noen av dere som har hatt dette eller skal ha det? Vil du anbefale det til en førstegangsfødende?
er det noen av dere som har hatt dette eller skal ha det? Vil du anbefale det til en førstegangsfødende?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Om du finner et så ville jeg absolutt anbefale det ja. Husker jeg var med noe via helsestasjonen. Var nok mer orientering om fødsels stadiene, evt smertelindring osv. ikke slik man ser på tv hvor de øver på pusteteknikk. Men det finnes vel det også i storbyene![]()
Snakk med helsestasjonen i det området du oppholder deg i når du er i NorgeAha, Ja, det var jordmoren min her jeg bor i Frankrike som anbefalte det, eller spurte om det. Men det var 2 mnds ventetid her på det hun visste om, så hun trodde det ble litt sent for meg og foreslo at jeg heller kunne ta det i Norge.
Absolutt verdt å sjekke med helsestasjon i Norge. Det jeg skal på er visst digitalt, så det er sikkert mulighet for å være med på et kurs i Norge selv om du bor i Frankrike.Aha, Ja, det var jordmoren min her jeg bor i Frankrike som anbefalte det, eller spurte om det. Men det var 2 mnds ventetid her på det hun visste om, så hun trodde det ble litt sent for meg og foreslo at jeg heller kunne ta det i Norge.

Hei,
Et om amming og et om fødsel. Så ser vi om vi eventuelt føler at vi «trenger» noe mer etter det, tar i så fall privat. Vi kan veldig lite om babyer, så mulig vi trenger et kurs for dummies 
Babies for dummies skulle virkelig vært et eget kursFørstegangs her også, vi skal på to kurs gjennom helsestasjonen herEt om amming og et om fødsel. Så ser vi om vi eventuelt føler at vi «trenger» noe mer etter det, tar i så fall privat. Vi kan veldig lite om babyer, så mulig vi trenger et kurs for dummies
![]()

Babies for dummies skulle virkelig vært et eget kurs
Men de fleste er like grønne som førstegangs. Selv om jeg hadde holdt babyer og var tante til flere før jeg fikk barn følte jeg meg helt grønn. Husker jeg synes første natta hjemme var kjempeskummel. Tenk om jeg ALDRI kom til å få den babyen til å sove!!
Husker da vi dro fra føden så spurte jeg om vi virkelig fikk dra hjem? Skulle de ikke sjekke at jeg var skikket til dette? Følte vi stjal babyen der vi trasket ut dørene![]()

Etter å ha forhørt meg litt fant jeg ut at den baby-napping følelsen har mange førstegangs foreldreHaha! Sånn tror jeg det blir her og![]()

Etter å ha forhørt meg litt fant jeg ut at den baby-napping følelsen har mange førstegangs foreldre
Med nr 2 var det mer: MIN baby!! Hade.. snakkes aldri!!![]()
Nøyaktig sånn var det for meg også. Kunne ikke skjønne at de lot meg ta babyen med hjem første gang. Andre gang dro jeg hjem asap og føltes helt naturlig å ta med babyen.Hva gjorde du alt feil sist?Nøyaktig sånn var det for meg også. Kunne ikke skjønne at de lot meg ta babyen med hjem første gang. Andre gang dro jeg hjem asap og føltes helt naturlig å ta med babyen.
Vurderer å spørre jordmor om jeg kan få snike meg med på kurs for førstegangs... Jeg gjorde jo "alt feil" og hindra riene og endte med epidural begge gangene. Ønsker å klare meg uten. Bare fordi jeg er sta.
Så et par videoer på youtube om pusteteknikk. Kjenner ikke på at jeg vil bruke penger på kurs...

Jeg spente hele kroppen og kjefta og styra bare verre. Fikk beskjed om at hvis jeg ikke greide å roe ned og puste så motarbeida jeg riene. Stod stille på 6cm lenge.Hva gjorde du alt feil sist?
Jeg gidder heller ikke bruke penger på kurs. For meg hjalp det å tenke at dette er vondt, men det er ikke ferdig. La rien skylle gjennom kroppen som en bølge, snart får du en pause.
Godt vi er flere som følte vi drev med babynapping![]()

Søkte opp denne. Ligger på youtube:Tips: pga. corona lagde Ringerike Sykehus en digital gjennomgang også. Har ikke sett hele selv, men den går igjennom det som blir gått igjennom på fødselsforberedende kurs på helsestasjon, i tillegg viste de bl.a. ulike fødestillinger, fødestua, vannfødsel osv. Ligger ute gratis (gjorde i hvert fall sist jeg sjekka).

Søkte opp denne. Ligger på youtube:
https://youtu.be/KrXWh3WJHpE
Forhåpentligvis ingen som må forholde seg til de koronarestriksjonene som er nevnt i videoen.![]()
Håper coronarestriksjonene er helt borte innen da!