Fødselsforberedende kurs

Camiea

Andre møte med forumet
Hei,
Jeg har lyst til å ta et fødselsforberedende kurs før den store dagen kommer. Altså et av disse nettbaserte kursene hvor man lærer hvordan man kan takle og forberede seg til en fødsel på best mulig måte.
Så lurte jeg på om det er noen av dere som har erfaring fra noen av disse kursene, hvilke du har prøvd, og om det var bra?

Har du sjekket ut Positiv Fødsel på Instagram? Syns det ser ganske interessant ut :)

Tar positiv fødsel på nett :) har falt litt ut pga renovering og travel hverdag men så langt jeg kom så var det veldig bra! Skal gjenoppta nå som mini har startet i bhg :)

Har vurdert dette jeg også. Men d er litt dyrt og jeg er sånn... "jeg tror ikke det funker på meg"... Vurderer du kurs?
Jeg tenker akkurat som deg, vet ikke om det er helt meg :hilarious: Men om jeg ikke tar helt feil så har de vel en fornøydgaranti? Og tilbud nå i helgen :happy: Jeg tror ikke jeg blir å gå for det, men det ser veldig lovende ut for de som er interessert i slikt.

Har vurdert dette jeg også. Men d er litt dyrt og jeg er sånn... "jeg tror ikke det funker på meg"... Vurderer du kurs?

Jeg tenker akkurat som deg, vet ikke om det er helt meg :hilarious: Men om jeg ikke tar helt feil så har de vel en fornøydgaranti? Og tilbud nå i helgen :happy: Jeg tror ikke jeg blir å gå for det, men det ser veldig lovende ut for de som er interessert i slikt.

Jeg vurderer dette kurset. Jeg har stor tro på at man kan klare mye,men dette krever riktig utstyr i verktøykassen. Kanskje ikke alt man lærer «funker»,men man har i det minste gode forutsetninger. Og for eksempel pusteteknikker er jo en av de enkleste tingene å øve på i forkant av fødsel :)

uansett er det mange ting man kan finne på nett som ikke koster penger også.

Jeg vurderer å prøve «En god fødsel», svigerinnen min har prøvd det og var fornøyd. Også er det ikke like dyrt som de andre, og kanskje litt mer «jordnært», ikke mye om hypnobirth eller hva det heter og sånne ting.

Kan kun anbefale Mamastork sitt Smertefri Fødsel kurs. De har både livestreamet og fysisk oppmøte (i stavanger). Det er virkelig verdt hver eneste krone. Jordmødre som holder det, og de verktøyene man få med seg er så utrolig nyttige!! Deres ig konto er også god

Back
Topp