Fødselsforberedende kurs

StoreBobla

Andre møte med forumet
Siden det ikke blir noe kurs eller lignende fra helsestasjonen eller fødeavdelingen, vurderer jeg å kjøpe et onlinekurs. Har sett på «smertefri fødsel» og «positiv fødsel».. Er det noen her som har noe kjennskap til et eller evt begge av disse??

Har tenkt på det samme.. Har en venninne som anbefalte smertefri fødsel, har ikke lest nok til å få med meg forskjellen?

Jeg prøvde en positiv fødsel. Jeg synes personlig det var et litt merkelig kurs. Jeg fikk en anbefaling av kommune jordmor om et kurs på youtube som er laget i forbindelse med disse coronatider siden det er mange kurs som blir avlyst nå. Det heter fødselsforberedende kurs og er lagt ut av sykehuset vestre viken, varer ca 1 time. Jeg synes det var veldig fint, og bedre enn det jeg betalte for på en positiv fødsel. Verdt å ta en titt hvertfall :happy:

Last edited:
Jeg ble tipset av jordmor om at Preglife nå har lagt ut fødselsforberedende kurs siden vi ikke fysisk kan dra på det. Trykk på "Play" knappen nederst i midten inne i appen, så ligger det 16 deler under fødsel :-)

Vi har fått gratis kurs av jordmødrene i kommunen på Facebook. Video :) ellers har jeg vært på et kurs før corona slo ut heldigvis. Var så lærerikt :)

Back
Topp