Fødselsforberedende kurs

Lily2019

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Har et lite dilemma her, da vi hadde tenkt til å gå på fødselsforberedende kurs på sykehuset med omvisning. Men nå har jo datoene kommet og selvfølgelig så er alle kursdatoene utenom en mens sambo er på sjøen. Den eneste som passer er nå i januar, og det synes de som holder kurset at var for tidlig siden jeg er i uke 20 da. Jeg gidder ikke gå på et sånt kurs alene, og er forsåvidt samboer som er mest gira på å være med på det kurset.
Hva tenker dere som har vært på sånt kurs, vil vi ha nytte av kurset selv om det blir tidlig?

Sniker
Ja det tror jeg dere ville hatt utbytte av, men aller mest vil jeg anbefale at dere går sammen nå og at du går pånytt i din termingruppe. Da går dere gått igjennom ting begge to, pluss at du har muligheten til en oppdatering nærmere fødselen og du får treffe andre med termin samme tid. Jeg gikk på sånt kurs selv om dette er min tredje, fikk fortsatt utbytte av kurset

Vil absolutt anbefale og gå på kurs med omvisning. Vi hadde veldig godt utbytte av det vi ble litt tryggere begge to etter det kurset

Om du er førstegangsfødende vil jeg anbefale deg det på det sterkeste. Da jeg var i 2016, hadde de et skuespill av en fødsel for å vise hvordan de jobber (typ pusteteknikker, liggestillinger, bevege seg osv) så fortalte de om forskjellige smertestillende, fødestillinger og diverse før vi tok en tur inn på fødestua og fikk se både tang, sugekopp og annet utstyr. Hadde en veldig fin opplevelse, så det var ikke like skummelt når selve fødselen var igang. Regner med jeg går igjen nå for å friske opp minnene for trygghetens skyld :-)

Vi gikk på fødselsforberedende kurs der vi tok ultralyder (privat). Det var bortkastede penger :p Kun snakk om at smertestillende var unødvendig, at yogafødsel er det ultimate mål og andre ting i den retningen. Jeg tror vi hadde hatt mye bedre utbytte av kurs på sykehuset, hvor det kanskje blir litt mer realistisk fremstilt :)

(Og så håper jeg jeg ikke får yoga-jordmora på neste fødsel heller!)

Back
Topp