Fødselsforberedende kurs

Syns det var kjempefint med første! Fikk se føderommet, ble vist forskjellige posisjoner (..), fortalt om muligheter og "dop"! Ble hastekeisersnitt med første, så ikke bruk for det. Men tok et til med andre, litt kjipt med repetisjon, men da hadde jeg bruk for det!!
Gidder ikke nå - har jo gjort både det ene og det andre - og husker det godt! ;)
Såååå, jeg ville gjort det hvis jeg var deg:p

Tror ikke jeg fikk noe tilbud om det da vi skulle ha vår første. Tror det kan være fint for førstegangsfødende :)

Kanskje vi skal melde oss på da... Hadde dere med mannen? Har ikke snakket noe særlig om det så vet ikke egentlig hva han tenker om det...

Vi syntes det var veldig bra kurs og gøy og ha sett hvor alt er på sykehuset så er det litt kjent når man skal til pers :-)
Vi var med førstemann for noen år siden,så spørs om vi går igjen nå.

Vi skal. Er første gangen! Men når i svangerskapet er det best å ta det? Midten? Nærmere slutten?

Her tilbys det kun til førstegangsfødende via helsestasjonen, og tror ikke det er noen som tilbyr privat.

Men hadde ikke meldt meg på denne gangen uansett, vet hva jeg går til og hadde en fin og ukomplisert fødsel sist.

Hadde jeg vært førstegangs og det ble tilbudt kurs så ville jeg meldt meg, og mannen, på kurs. :)

Jordmor sa til oss at vi kunne bli med på et kurs som skal gå i februar. Før jul (dvs halvveis i svangerskapet) var for tidlig mente hun :p

Slik jeg forstod det på jordmor har de ikke det kurset her lenger, nå tilbys det kun på nett. Hadde jo sett fram til å gå på kurs, og kanskje møte andre førstegangsfødende som er like spente som oss. Men fordelen med at det ligger på nett er jo at jeg kan se på det flere ganger dersom jeg føler behov for det.

Last edited:
Kanskje vi skal melde oss på da... Hadde dere med mannen? Har ikke snakket noe særlig om det så vet ikke egentlig hva han tenker om det...
Mannen var med! Han har en stor oppgave m under fødsel, så hadde god nytte av det! :)
Vi tilhører Ahus og var på kurs 1-2 mnd før termin. :)

Var sist, og var veldig glad for det:) Hadde med sambo, og han syns der var veldig greit. Var da jeg var ca 7 mnd på vei:)

Nå har jeg ikke det samme behovet, så blir ikke denne gangen..

Vi får nummer 3. Har ikke vært eller vurdert det, selv om vi fikk tilbud... Du glømmer det meste i "kampens hete" alikevell, så jordmor hjelper deg igjennom det meste, alt i fra pusting til hvordan du skal bruke lystgass for å slippe å bli kvalm.

Jeg var med Nr 1, og syns det var fint. Kan godt hende jeg melder meg på noe sånt nå også, da jeg skal føde et annet sted..

Back
Topp