Fødselsforberedende kurs

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Noen her som har planer om å gå på dette, eller kanskje har begynt?
Kanskje dere vil fortelle hva det går ut på? :)

Noen som vet når må man melde seg på dette? Jeg har fødeplass på Ahus..

Når jeg var på oul på sykehuset så jeg en lapp med påmelding for de med termin i desember, så her hvor jeg bor virker det som om det er en stund til.. :)

Skal på gravidyoga tenkte jeg, fått det anbefalt så veldig og tenker det ikke kan skade uansett, særlig mtp at jeg vanligvis trener endel men ikke har greid det så langt i svangerskapet, får bli treningsalibiet mitt fra nå av ;)

På noen av de stedene er det i hvert fall sånn at bf er med siste gang og man har litt forberedelse til fødsel :) tenker det får holde her i hvert fall ;)

Var på fødseslforberedende kurs forrige gang. Jordmortjenesten i kommunen som stod for det. Var en kveld hvor de viste en film og snakket litt om fødsel. Ikke særlig forberedende spør du meg, blir ikkeno denne gangen..

Sist fødsel ble det arrangert på Ahus gjennom jordmortjenesten i kommunene(gratis). Vi møttes der, fikk se film, PP-presentasjon av ulike smertemidler og hva som skjer under fødsel. Til slutt visning på fødestue, forskjellige fødestillinger i praksis :P Og pappaen her i hus ble plukket ut til å prøve lystgass :P Dette var over noen timer på kveld, godt opplegg :)

Jeg har allerede ringt for å melde meg på fordi det stod at man måtte være tidlig ute i papirene vi fikk. Men da jeg ringte (for et par uker siden) fikk jeg beskjed om at jeg var litt tidlig ute :)

Jeg har allerede ringt for å melde meg på fordi det stod at man måtte være tidlig ute i papirene vi fikk. Men da jeg ringte (for et par uker siden) fikk jeg beskjed om at jeg var litt tidlig ute :)
Aha. Da har jeg sikkert tid til å høre med jordmor neste gang jeg skal dit.. Takk! ☺

Skal på gravidyoga tenkte jeg, fått det anbefalt så veldig og tenker det ikke kan skade uansett, særlig mtp at jeg vanligvis trener endel men ikke har greid det så langt i svangerskapet, får bli treningsalibiet mitt fra nå av ;)

På noen av de stedene er det i hvert fall sånn at bf er med siste gang og man har litt forberedelse til fødsel :) tenker det får holde her i hvert fall ;)
Hvor finner du det? :-)

Var ikke med forrige gang og kommer ikke til å være med denne gangen.

Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det. Har venninner med blandede erfaringer.
Men tar en prat med jordmor når jeg skal dit om et par uker, så får vi se.

Jordmor på helsestasjonen sa sist at vi skulle få invitasjon til forberedelseskurs ett par mnd før fødsel om det var ønskelig fra vår side. Det ønsker vi jo selvfølgelig :)

Back
Topp