Fødselsforberedende kurs

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Igår var jeg på første del av kurset som handlet om fødelen. Og jeg ble faktisk mindre engstelig for fødelsen etter det!
Var veldig synd kjæresten min ikke fikk vært med, for det var mye nyttig informasjon for han også. Angret på at jeg ikke hadde tatt med noe å skrive på da, for det var veldig mye informasjon!

Så bra at det var en god opplevelse og at du er mindre engstelig! Da er det håp for meg også!:) heheh

Så bra:)

Hva slags informasjon tenker du hadde vært nyttig for han å vite?

Fikk dere ikke med noen hefter han kan lese da?

Det var så mye informasjon at jeg husker egentlig ikke så mange spesifikke ting han burde vite. Var vel mer at hun jordmoren som hadde det er veldig flink til å forklare ting på en måte som ikke jeg klarer. Og man skjønner det mer når noen forklarer enn når man leser det i en bok.

Jeg tar fødselen ganske med ro, mens jeg tror han er litt mer stressa. Han kunne nok hatt godt av informasjon fra en som kan dette.
Jeg får vel ta han med på en av svangerskapskontrollene over jul. Men da må han ta seg fri fra jobb.

Her er mannen min alltid med på kontroll. Han synes det er spennende, dessuten trenger jeg litt hjelp å bevege meg for tiden.

Her er mannen min alltid med på kontroll. Han synes det er spennende, dessuten trenger jeg litt hjelp å bevege meg for tiden.
Passer det greit med jobben da? Skulle gjerne hatt han med hver gang jeg, men han begynner tidlig og har så lang reisevei, så da blir det så mange timer borte fra jobb hver gang. Han var med på ultralyd da, det var jo det aller viktigste:)

Passer det greit med jobben da? Skulle gjerne hatt han med hver gang jeg, men han begynner tidlig og har så lang reisevei, så da blir det så mange timer borte fra jobb hver gang. Han var med på ultralyd da, det var jo det aller viktigste:)

Min mann jobber som tilkallingsvikar på vinmonopolet, så han har fri når jeg trenger han. Han ser etter en mer stabil jobb nå som han er ferdig utdannet. Krysser fingrene for at han finner noe snart.

Ser ikke noe behov for at mannen skal være med på alle kontroller. Han var med på første, og OUL. Syns det holdt. Er ikke så mye spennende som skjer på kontrollene, men kan være greit å ha med mannen om man på forhånd avtaler med jm at det blir mer fokus på å forklare mannen mer om fødsel og at han kan stille spørsmål.

Min er med på det meste og får betalt fravær frå jobben den tid det tar :)

Min mann har vært med på kontroller hos jordmor, ultralyder og på svangerskapskurs. Jeg føler på en måte at det gir han mer "eierskap" og ansvar for graviditeten og barnet allerede. Sist gang vi var hos jordmor hadde han like mange spørsmål som meg, og jordmor er generelt sett veldig flink til å involvere han i kontrollen.

Når jeg har vært hos legen på kontroll har han ikke vært med siden det har gått så vanvittig fort.

• Liker
Reactions: BMC
Min mann har vært med på kontroller hos jordmor, ultralyder og på svangerskapskurs. Jeg føler på en måte at det gir han mer "eierskap" og ansvar for graviditeten og barnet allerede. Sist gang vi var hos jordmor hadde han like mange spørsmål som meg, og jordmor er generelt sett veldig flink til å involvere han i kontrollen.

Når jeg har vært hos legen på kontroll har han ikke vært med siden det har gått så vanvittig fort.
Slik vi også har gjort det:) synes det er viktig at han får bli med, ihvertfall siden det er førstegangs:)

Det er et godt poeng.

Vi gjør det samme:)

Back
Topp