Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Når er de kursene egentlig., jordmor sa jeg skulle på det i november men har ikke hørt noe.. Nå er hun såpass svimmel at hun glemmer timene mine også da..høna30b skrev:
Vi var i går og er veldig fornøyde både jeg og mannen! Veldig glad vi valgte det
Om ikke så mye var revolusjonerende ny informasjon, så føles det veldig trygt å ha vært igjennom. Bare gleder meg og er spent på fødselen fortsatt. Var allright å få en omvisning på føden og barsel, få høre litt om hvordan fødselen starter, fødestillinger, forløsninger og smertelindring. Og få mulighet til å stille spørsmål. To veldig hyggelige jordmødre vi møtte også
Real, hvis det var du som også skulle på Riksen, så håper jeg du blir like fornøyd!
Vi var på sist. Da var det jordmor som arrangerte, så var ikke på omvisning og sånn. Bodde i Oslo, og da er jo valgmulighetene litt flere enn ellers. Denne gangen har jeg faktisk tenkt å ta et kurs på nett. Føler vel ikke at jeg trenger det sånn sett, men greitt å sette av litt tid til å tenke på fødselen og starte den mentale forberedelsen. Så er det jo greit at samboeren får frisket opp sine kunnskaper det har jo plutselig gått litt tid siden sist.
Hvor tar du på nett? Og koster det noe? Hos meg endte det med hastekeisersnitt sist, og vil så gjerne føde naturlig denne gangen, så jeg føler det hadde vært veldig betryggende med et kurs før fødselen...
Jeg har bestilt dette: http://engodfødsel.no/ Og vurderer også dette. http://www.gravid-tv.no/
De er litt ulike, så det kommer jo litt an på hva du trenger og vil ha. For min del føler jeg at jeg har nok kunnskap om fødselens faser og det mer teoretiske. Har også endel bøker fra forrige svangerskap og bestilt noen nye denne gang(bla Gro Nylander sin om Småen blir født), så endel kan man lese seg til. Det jeg ønsker og får på kurset hos engodfødsel er den mentale treningen.
Det er jo litt ulikt hva man tenker rundt en fødsel, men jeg tror den mentale treningen og innstillingen kan ha veldig mye å si for hvordan fødselen vil bli. Så kunnskap, visualisering og det å forbrede kroppen mentalt er viktig for meg.
Har ikke vært på det selv, men ser jo absolutt nytten i det. Det eneste jeg har hørt, er at under kurset på Ullevål sitter man i ca 7 timer PÅ GULVET (flere venninner av meg som har vært på det). Å sitte på gulvet er heeeeelt uaktuelt for meg meg min rygg og mitt bekken. Man kan sikkert ta med seg en liten klappstol eller noe da ;-P Siden jeg har født før tror jeg at jeg dropper kurs denne gangen. Er jo hos jordmor og lege annenhver uke, så kan nok snakke med dem om det som blir tatt opp på kurset.
7 timer på gulvet? Jeg hadde ikke kommet meg opp derfra igjen...
Jeg snakket litt med jordmora om hvordan det ble organisert, og her er det lagt opp til mange pauser. De har flere sofaer som man kan hvile seg i, så tror det kommer til å gå bra