Fødselsforberedende kurs!

Ann_C

Betatt av forumet
Anbefales på det sterkeste!!:)
Vi var på det i går og det var kjempe informativt og interessant..
Fikk svar på alt jeg ikke visste at jeg lurte på en gang:)
Vi var på en privat jordmor sitt kurs, men har også fått tilbud fra helesestasjonen om og være med og, men der var det ikke omvisning på føden.. så da valgte vi heller og betale litt og få omvisning.. Det var kjekt:)

Noen andre her som var på det i går kanskje?!:)

Jepp! Vi var der også. Kjempe bra kurs og kan absolutt anbefales!! Var helt supert å få omvisning også. Hva tenker du da? Storken eller føden? Jeg vil veldig gjerne på storken, men det var jo ikke så mange fødestuer der.

Jeg har vært på et slikt kurs. Veldig nyttig å utrolig greit å få med seg. Både med amming, fødel og tanker rundt allt. Fikk også omvisning på føden, så da er det lettere å vite hva man går til som første gangs :)

AFB skrev:
Jepp! Vi var der også. Kjempe bra kurs og kan absolutt anbefales!! Var helt supert å få omvisning også. Hva tenker du da? Storken eller føden? Jeg vil veldig gjerne på storken, men det var jo ikke så mange fødestuer der.

Jeg har hele tida vært fast bestemt på føden, men er ikke lengre noe "bekymret" om jeg havner på storken:) Tar det litt som det kommer... Veit jo overhode ikke hvordan fødselsen blir, så orker ikke bruke energi på og grue meg unødig:)
Sånn som jeg forstod på Kjersti, så var det egentlig bedre plass på Storken enn på føden, slik at jeg tror ikke det er fullt.. Eller sånn jeg forsto så skulle det ikke mye til før man skulle på føden, litt høyt blodtrykk feks..!:)

MEN, jeg begynte veldig og tenke på dette med at jeg skal føde under ferieavvikling jeg.. DET likte jeg ikke tanken på egentlig...! Selv om det skal være tilstrekkelig med folk, så er det ikke de "vante" som er der kanskje...

Vi har valgt å ikke gå på kurs fordi det koster 1000 kr her. Det synes jeg blir alt for dyrt. Skal helle ha med meg samboer til jordmor kontroll når vi skal snakke om fødselen.

innil skrev:
Vi har valgt å ikke gå på kurs fordi det koster 1000 kr her. Det synes jeg blir alt for dyrt. Skal helle ha med meg samboer til jordmor kontroll når vi skal snakke om fødselen.

Kostet 850 for det jeg var på og.. Men det var absolutt verdt det!!
Kunne valgt og gått på ett i regi av helsestasjonen, men da hadde vi ikke fått omvisning.. Og det ville vi...

Har ikke fått informasjon om sånt kurs jeg...
Er det noe man må finne ut av selv el? Hvor og når sånt er...

Helt enig med deg Ann_C, helt klart verdt hver eneste krone!Jeg fant informasjonen om kurset på jordmorens nettsider. I tillegg fortalte min jordmor om det, fordi det ikke var plass på det i regi av helsestasjonen.

Back
Topp