Fødselsforberedende kurs online (link)

Så denne på termingruppa på facebook, synes den var fin så deler det her også. Nå er vi jo ikke på randen av fødsel, men interessant allikevel! :)

https://www.youtube.com/watch?v=KrX...zQ7pCszfZGaSnzdcQ19MaIuMINlH2z4AQFWKX4BOHPPoo

Jeg er så glad på en måte at jeg skal føde en gang til, så jeg kan ta med meg erfaringene fra første gang og tydelig og klart gi ønskene mine for hva jeg vil og hva jeg syntes er greit.

Jeg så så mange slike videoer, leste masse, var til privat JM - men hadde ikke peiling.

Tusen takk for deling av video, det har masse å si, man kan aldri bli "utlært" - og om jeg kan gi et tips som jeg skulle ønske jeg hadde fulgt så er det å skrive ned tanker , følelser og ideer om hvordan en vil fødselen skal være.

Jeg har fått med meg at du bor i utlandet; kan jeg spørre om du ahr tenkt å dra hjem til norge for å føde? Bestevenninnen min bor i USA men valgte å dra hjem til Norge for å føde barna sine. :)

Jeg var også clueless når jeg fødte første gang. Hadde sett video, gått kurs og alt det der men det var ingen som noen gang fortalte meg at kroppen gjør det aller meste selv og du må bare jobbe med kroppen din. Jeg trodde seriøst jeg skulle presse ut babyen selv. Det er jo sånn det ser ut :hilarious: "press, press" sier de.

Jeg likte ikke å miste kontroll på den måten. Andre fødsel gikk mye bedre iom at jeg visste, nå er jeg 100% forberedt på å jobbe med kroppen min. Og litt imot for å ikke revne :nailbiting:

Jeg var også clueless når jeg fødte første gang. Hadde sett video, gått kurs og alt det der men det var ingen som noen gang fortalte meg at kroppen gjør det aller meste selv og du må bare jobbe med kroppen din. Jeg trodde seriøst jeg skulle presse ut babyen selv. Det er jo sånn det ser ut :hilarious: "press, press" sier de.

Jeg likte ikke å miste kontroll på den måten. Andre fødsel gikk mye bedre iom at jeg visste, nå er jeg 100% forberedt på å jobbe med kroppen min. Og litt imot for å ikke revne :nailbiting:

Takk for informasjon! Jeg er førstegangsfødende og kjempe spent på alt jeg går i vente. Det er mye som er nytt, mye som er annerledes og ingenting er hva andre har sagt det skal være. Så godt å lese en så enkel ting som «jobb med kroppen» gav mening til meg. Takk! :happy:

Back
Topp