Fødselsforberedende kurs- i hvilken uke?

Twinklestar

Blir kjent med forumet
Vi har tenkt å melde oss på et fødselsforberedende kurs, og står mellom to alternativer. Det ene vil være når jeg er i uke 31 (30+6) og det andre vil være i uke 36 (35+5). Litt usikker på hvilket kurs jeg skal velge, føler kanskje det første er litt tidlig og det siste er litt sent, men det er disse to alternativene vi har.

Dere som skal på kurs, hvilken uke skal dere og dere som har vært på kurs tidligere, hvilken uke var dere? Hva vil dere anbefale av de to jeg kan velge blant?

Setter pris på alle innspill :)
 
Her hadde vi kun et alternativ og det er når jeg er i uke 33. De andre kursene er fra termin og senere. Første gang for meg og så har inne erfaring å komme med, men jeg ville nok kanskje gått for det første kurset hadde det vært meg, bare sånn i tilfelle lille plutselig ønsker å komme litt før.
 
Vi skal i uke 33 :) Det andre var i uke 39, så det ble uaktuelt. Det er første gang for oss, så vet ikke hva som er lurt for deg. Jeg ville nok spurt de som arrangerer det.
 
Et kurs jeg så i Oslo anbefaler de deltakelse mellom svangerskapsuke 28 og 34
 
Spurte jordmor om info om kurs forrige møte, men hun sa det ikke var før i september (termin i oktober), så det var visst ikke nødvendig å snakke om det enda:)
 
Her er det ikke tilbud om fødselsforberedende kurs, for vi er ikke mange nok! Men vi skal ha fødselsforberedende samtale med jordmor, jeg og mannen! Hu sa i uke 36! Er ikke det litt sent??
 
Det første aktuelle for oss var i uke 34 (lørdag 18/8 ved Rikshospitalet). [emoji6]
 
På kurset jeg skal sto det at det passet når man var i uke 35. Jeg skal i uke 36 da kurset var utsolgt i uke 35 for meg, føles litt sent, men samtidig er det kanskje greit å forholde seg til når fødselen nærmer seg
 
Her var det flere å velge mellom, tok det som er når jeg er i uke 32. Synes senere enn 35 blir for seint, i tilfelle man føder for tidlig. Og jeg burde jo klare å huske det i et par mnd. Har ammekurs den samme uka.
 
Takk for alle svar, da det virker som det er litt forskjellige anbefalinger fra de som holder de ulike kursene rundt om. Jeg ringte og spurte de som holder kurset vi skal på og de sa vel egentlig bare at begge var aktuelle for meg og at jeg bare måtte velge det som passet best. Da får jeg bare prøve å bestemme meg for hvilket vi skal melde oss på :)
 
Ingen fødselsforberedende kurs i Trondheim kommune heller, syns det er veldig merkelig!
Ble bare henvist til hjemme sidene deres...
Jeg hadde nok valgt den første datoen [emoji4]
 
Vi skal på kurs.. Er vel uke 34. Første etter ferien og beste blir for sent. Førstegangsfødende så greit se hva det går i
 
Back
Topp