Fødselsforberedende kurs. Erfaringer?

*Blåklokke*

Glad i forumet
Juli13-jentene
Noen som har vært på dette tidligere, og ønsker å dele erfaringer? Er det nyttig? Eller bortkastede penger? :)

Jeg kunne egentlig tenke meg det, men min kjære kan ikke forstå nødvendigheten av det :)

Vi fikk gratisk kort kurt på helsestasjonen, var helt ok å få med seg :) Men hadde nok ikke betalt for å gå på et :)

Siden det er første gang jeg skal ha barn, så vil jeg gå. Er litt sånn at jeg må få all den informasjonen jeg kan få, og føler jeg "går glipp" av noe om jeg ikke gjør det. JM anbefalte også veldig å ta dette kurset for å få mer innsikt og da får man kanskje svar på spm man kanskje ikke visste man hadde?

Om det er ditt første barn ville jeg absolutt gått, greit det koster litt, men som JM sa så spanderer vi på oss tidlige ultralyder og 3D ultralyder bare for å se, her kan vi faktisk få masse nyttig info så tror nok det blir verdt det :)

Vi var på kurs med førstemann. Det var et kurs med omvisning. Både jeg og min mann følte det var verdt det. Det på helsestasjonen var uten partner, men var ganske bra det og. Men skulle jeg ha valgt ville jeg ha valgt det vi gikk sammen på. Vi gikk til jordmor kjersti på haukeland. Veldig flink dame :)

Vi var på det forrige gang, men kommer ikke til å gå nå.
Følte ikke at vi fikk så mye informasjon egentlig. Fikk utdelt et hefte om ulike smertelindringer, men det kunne vi jo lest hjemme. Og ligger like mye info om dette på nett, både her og andre steder.
Ville ikke betalt for det.

Vi var på fødselsforberedene kurs på Ullevål sykehus med første mann. Suuuper fornøyd!

Var på gratis fødselsforberedende kurs med første mann... Syns det var bortkasta tid. Det man lærte deg, var noe andre hadde fortalt med fra før og har lest på nett. Så blir ikke å gjøre det igjen.

Vi var på fødselsforberedene kurs på Ullevål sykehus med første mann. Suuuper fornøyd!
Hvordan melde du deg (dere?) på? Hvor mye koster det? Hvor mange ganger var det? Hva skjedde på kurset?
Jeopardy eller heheh;)

Back
Topp