Okei, sikkert litt tidlig å tenke på dette, men jeg var på svangerskapskontroll hos fastlegen og han begynte å snakke om fødselsforberedende kurs. Det satte jo selvsagt noen griller i hodet på meg, helt spesifikt «Burde jeg forberede meg mer enn jeg har gjort?»
Jeg er andregangsfødende og gikk ikke noe kurs sist heller. Jeg leste da og leser nå bøker om svangerskap og fødsel, hører og leser fødselshistorier, har tenkt å se samme tv-serie fra fødeavdeling som sist. Jeg har liksom ikke tenkt at jeg trenger så mye mer enn det…? Er jeg naiv da? Tanker?
Hva gjør dere/har dere tenkt å gjøre som forberedelser?
Jeg er andregangsfødende og gikk ikke noe kurs sist heller. Jeg leste da og leser nå bøker om svangerskap og fødsel, hører og leser fødselshistorier, har tenkt å se samme tv-serie fra fødeavdeling som sist. Jeg har liksom ikke tenkt at jeg trenger så mye mer enn det…? Er jeg naiv da? Tanker?
Hva gjør dere/har dere tenkt å gjøre som forberedelser?

. Sålenge jeg husker puste, lytter til kroppen og helsepersonell går det vell denne gangen og. Jeg vet jo delvis hva jeg går til, men kan aldri vite hva som skjer denne gangen heller er min tanke.. Eneste jeg skal gjøre nytt denne gangen er å skrive infobrev om noen greier som de må huske på ang meg personlig under fødsel og at jeg ikke kan få alle typer smertelindring.
og var nesten bare pappaene som spurte om ting! Så følte det var veldig bra for de haha. Tviler vi går på det igjen. Har kjøpt boka Positiv fødsel etter anbefaling fra jordmor