Fødselsforberedelser?

dumidalia

Gift med forumet
Er det noen som har begynt å forberede seg? Jeg har begynt på fødebrevet i dag. Har tenkt mye på hva jeg vil og hvordan jeg vil ha det og i dag satte jeg pennen til papiret. Det ble langt!! To tettskrevne a4-sider på maskin, og enda er jeg ikke ferdig...

Så gjenstår det å se om noe blir slik jeg har ønsket. Sist gang hadde jeg ikke tenkt gjennom noe som helst og dermed var det en del ting jeg ikke var så fornøyd med, så denne gangen skal jeg iallefall gjøre mitt for at det skal bli en fin opplevelse. 

Noen som har tips om hva man bør skrive ned? Gode hjelpemidler eller annet?

Jeg har ikke begynt enda, men skal på fødselsforberedene samtale med jordmor på sykehuset, den 14 Nov. Blir vel og skrive et brev (bok) da. Har mange ønsker for denne fødelen. Og det som kan planlegges skal planlegges :P Resten tar vi som det kommer :)

Har den samme følelsen som deg, at det var en del jeg ikke var fornøyd med sist. Men nå vet jeg litt mere hva jeg vil

Æ tar aillt som d kjæm æ, så når rian bynne så kjøre vi t sykehuset å tar d som d skjer derifra

2010guttog2013baby skrev:
Jeg har ikke begynt enda, men skal på fødselsforberedene samtale med jordmor på sykehuset, den 14 Nov. Blir vel og skrive et brev (bok) da. Har mange ønsker for denne fødelen. Og det som kan planlegges skal planlegges :P Resten tar vi som det kommer :)

Har den samme følelsen som deg, at det var en del jeg ikke var fornøyd med sist. Men nå vet jeg litt mere hva jeg vil

Enig, planlegge det som kan planlegges, resten får bare bli som det blir. Jeg gikk veldig inn i meg selv sist gang, og klarte ikke/ønsket ikke å kommunisere med noen. Derfor er det viktig for meg at de vet litt om hvordan jeg vil ha det uten at jeg må si noe :)

Jeg har ikke gjort dette før, så tenker å bare ta det som det kommer jeg.. Har jeg for mange planer og ideer til hvordan jeg ønsker det skal være, å det plutselig ikke blir sånn, tror jeg det blir verre for meg..

Jag tänker i samma banor som dig Real...Har inte gjort detta förut, så jag vet liksom inte vad som vill vara viktigt och rätt för mig där och då...
Har nämnt tidigare att jag hade kunnat tänka mig vattenfödsel - men det tilbys visst inte här, så jag får helt enkelt ta det som det kommer.

Jeg tar ting litt som det kommer. Kommer ikke til å skrive noe fødselsbrev da jeg ikke har noen spesielle preferanser. Er åpen for alt :) 

Eg skreiv fødebrev sist, og sjølv om stort sett ingenting vart slik eg ville, så syns eg det var veldig bra at eg skreiv det brevet.
Skal skrive denne gongen også, kjem til å ta med at eg er redd for å revne igjen, og at dei gjerne må bruke varme håndkle nedentil under utdrivingsfasen for eksempel.
I tillegg gjekk eg glipp av både navlestrengkutting, fekk ikkje sjå morkaka, eller holde mini, så det håpar eg veldig på denne gangen.
Kjem også til å skrive om barseloppholdet, da eg fryktar at det blir slik som sist.
Opplevde at dei tok veldig på alvor det eg ønska sist, sjølv om det ikkje vart slik eg ville. Skreiv ikkje om kokrete planar, men om kva eg frykta, kva eg ønska meg osv.

Jeg tror det er viktig å være åpen for at det kan bli endringer, kan liksom ikke detaljstyre hvordan det skal bli. Jeg har skrevet ned hvordan jeg vil ha det på fødestua, det skal være stille og mørkt og ingen uvedkommende skal inn på rommet. Jeg har skrevet om hvilke fødestillinger jeg gjerne vil prøve, men også at jeg er åpen for hvilke stillinger de kan anbefale meg underveis. Og jeg har skrevet at deres faglige vurdering alltid skal gå før mine ønsker. Skrev også et lite avsnitt om ønskene mine hvis det blir keisersnitt eller hvis barnet eller jeg skulle være sykt. Det er godt å ha tenkt gjennom disse tingene på forhånd :)

Er det en ting jeg skal ta med meg fra sist fødsel så er det at ingenting kan planlegges.. Tar alt som det kommer og er åpen for det meste:D

Back
Topp