Fødselsforbedrende kurs

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Skal dere på fødselsforbredende kurs?
Jeg skal imorgen. Aldri vært på før, selv om det er min 4 :p
Er det lærerikt? Kjekt? Roer nervene? Hvordan var det for dere? :)
 
Var ikke med første, kunne tenkt meg å være med denne gang. Men hvem holder det? Jordmor, sykehuset, privat?
 
vi skal ikke. Ikke har vi tid, og ikke får vi plass :p
 
Var ikke med første, kunne tenkt meg å være med denne gang. Men hvem holder det? Jordmor, sykehuset, privat?
Her jeg bor har jeg meldt meg opp privat hos noen jordmødre som har kurs på kveldstid, koster rundt 1000-lappen :)
Vet nabokommuna har i regi med helsestasjonen gratis, så varierer vel
 
Jeg skulle gjerne vært på et slikt kurs, men vanskelig siden man er sengeliggende. Men har jordmødrene rundt meg her til å gi informasjon, så tenkte å kanskje be om et lite «møte» som samboeren kan være med på, for å få en liten gjennomgang :)
 
Jeg og sambo skal i oktober, kurs arrangert av duolaskolen eller -foreningen. Var ikke på noe slikt med første.
 
Jeg skulle gjerne vært på et slikt kurs, men vanskelig siden man er sengeliggende. Men har jordmødrene rundt meg her til å gi informasjon, så tenkte å kanskje be om et lite «møte» som samboeren kan være med på, for å få en liten gjennomgang :)
Vil bare tipse om at man kan få det nettbasert også hvis de skulle ha lite tid. Likevel vil jeg tro de setter av tid for akkurat dere siden de sier babyen kan bli prematur og dere har vært gjennom det løpet dere har hittil :)
 
Sniker
Vi var med nr 2, jeg ble mind-blown, morsomt at jeg lærte mye nytt :rolleyes: Men det viktigste var at vi fikk omvisning på føden og treffe en gjeng med termin samme tid, så det ble barselgjengen :D
 
Skal i oktober/november :happy: Er gratis gjennom helsestasjonen. Har fått "lekser", som er en del videosnutter vi må ha sett i forkant.
 
Vil bare tipse om at man kan få det nettbasert også hvis de skulle ha lite tid. Likevel vil jeg tro de setter av tid for akkurat dere siden de sier babyen kan bli prematur og dere har vært gjennom det løpet dere har hittil :)

Tusen takk, skal sjekke ut:)
 
Har kjempe lyst men de har ikke her i område. Jeg hadde overhode ikke kontroll på pusten under fødsel, så kunne tenkt meg å fått lært noen triks
 
Vi skal i midten av oktober, veldig spent :) Det er i regi av den norske jordmorforeningen og koster rett under 1000-lappen.
 
Har kjempe lyst men de har ikke her i område. Jeg hadde overhode ikke kontroll på pusten under fødsel, så kunne tenkt meg å fått lært noen triks
Ser at det finnes nettbaserte kurs også, f.eks. engodfødsel.no. Koster en tusenlapp det og, og krever litt mer selvdisiplin siden man må følge det opp selv. Men tror det er bra og troverdig informasjon i alle fall :happy:
 
Vi har egentlig ikke rett på kurs, siden jeg er 2.gangs. Men mannen min er første, så jeg sa vi ville.
Men vi ble ikke prioritert, så får ikke kurs før i november, et par uker før termin. o_O

Jeg var ikke på kurs førdtegangen, men vil nå..

Er i regi av helsestasjonen, gratis.
 
Vi var på kurs på sykehuset med første. Kjekt med en liten omvisning men fikk ikke noe ut av det sånn ellers. Var ikke med andremann, og skal ikke nå.
 
Vet ikke om fødselsforberende kurs er aktuelt for meg siden jeg er 3.gangs og det blir akutt KS. Fikk beskjed av sosial assistenten på sykehuset at det blir omvisning før fødselen.
 
Har aldri hvert med på det før. Tenker at jeg vet best selv nå hvordan jeg vil ha det
 
Var med første og jeg synes at tilbudet er veldig fint, men personlig satt jeg ikke igjen med noen "hjelp" akkurat. Skulle heller hatt et foreldreforberedende kurs som forberedte meg på tiden etterpå. Men akkurat dette er nok veldig individuelt.
Uroer du deg for fødselen så kan nok et slikt kurs være veldig beroligende :)
 
Vi ble satt opp på kurs dagen før fødselen blir satt i gang, så det dropper vi da. Ble litt i siste liten.
Jeg har jo født før, men samboeren har ikke vært med på fødsel, allikevel så er han så sikker på at vi skal klare det uten et kurs, og det har han nok rett i :happy:
 
Her jeg bor har jeg meldt meg opp privat hos noen jordmødre som har kurs på kveldstid, koster rundt 1000-lappen :)
Vet nabokommuna har i regi med helsestasjonen gratis, så varierer vel

Er det bra kurs?
 
Back
Topp