Fødselserfaring ved Ullevål nå under corona

M2019

Glad i forumet
Julibarna 2019
Hei.

Jeg skal bli igangsatt ved Ullevål. Noen som har erfaring med hvordan det er med måltider under oppholdet? Både ved obs.post, under fødsel, barselavdelingen og barselhotellet?

Før corona kunne man jo dra å handle mat og snacks på butikken og på barselavdelingen kunne vi gå å hente mat på kjøkkenet til alle døgnets tider.

Kom gjerne med tips til hva jeg evt. bør ha med selv.
 
Hei.

Jeg skal bli igangsatt ved Ullevål. Noen som har erfaring med hvordan det er med måltider under oppholdet? Både ved obs.post, under fødsel, barselavdelingen og barselhotellet?

Før corona kunne man jo dra å handle mat og snacks på butikken og på barselavdelingen kunne vi gå å hente mat på kjøkkenet til alle døgnets tider.

Kom gjerne med tips til hva jeg evt. bør ha med selv.


Hei, jeg ble også igangsatt på ullevål, fikk ta meg en matbit når som helst på døgnet, både på obs posten og barsel. På føden var det bare å si ifra så fikk du servert :) eneste ulempen var at man ikke kunne be mannen ta med take away lenger:( men jeg fikk smugla inn en bigmac meny på føden :D
 
De har lettet opp litt, er egentlig ikke lov med take away men de sa ikke noe på det altså, lå på obs posten i 8 dager og vi kjøpte take away to ganger, ingen som sa noe på det selvom det sto lapp på døra om at det egentlig ikle var lov. Mannen var også på butikken, det gikk også bra på selve føden lå jeg veldig kort tid så det kan jeg ikke svare på. På barsel var vi på butikken flere ganger, lå på barsel i 5 dager og ingen sa noe på det heller
 
Er på Ullevål akkurat. nå. Snacks/mat til føden bør tas med på forhånd. (Fikk fødestue/rom med en gang vi kom i går). Jeg fikk drikke og mat, og mannen også etter fødsel (kunne velge brødskiver eller middag og saft/juice/kaffe osv.). I utgangspunktet skal vel mannen egentlig ha med mat selv. Han fikk ikke gå ut igjen av fødestuen/rommet.

På barselhotellet er det døgnåpen kiosk, og jeg får alt av måltider, mens frokost et inkludert til partner ved (betaling for) overnatting, resten må kjøpes. Tror han kan gå ut og kjøpe annet i dag/nå. (Ble flyttet til barselhotellet i natt)
 
Last edited:
Ble også igangsatt på Ullevål for noen uker siden og lå 3 dager på obs posten før fødsel. Kjempebra utvalg av mat der syns jeg! Både varmretter, brød/pålegg osv! Bare å gå å ta når som helst på døgnet. På føden henter jordmor middag (varmmat) eller brødskiver om du måtte ønske:) mannen fikk også mat på føden!
På barsel var det samme opplegg som på obs posten bare litt stusseligere utvalg. Mens på barselhotellet var det supert utvalg + kiosk man kunne handle på 24/7.

Ville tatt med meg litt snacks du liker og enkle ting å få i seg til fødestuen. Jeg hadde med yoghurt nøtter, epler, müslibar og smågodt! :happy:
 
Back
Topp