Fødselsdepresjon

Jeg hadde det etter førstemann for 6 år siden.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde det med forrige mann for tre år siden! Merker jeg er på grensen nå etter en trøblete start den her gangen også! Men har allerede koblet inn Dps og skal gå jevnlig til samtale der!
Hvis du føler du er på vei dit, anbefaler jeg deg å snakke med noen! Det gjorde ikke jeg sist og da eskalerte det! Send meg gjerne en pm hvis du vil!

Jeg hadde det med forrige mann for tre år siden! Merker jeg er på grensen nå etter en trøblete start den her gangen også! Men har allerede koblet inn Dps og skal gå jevnlig til samtale der!
Hvis du føler du er på vei dit, anbefaler jeg deg å snakke med noen! Det gjorde ikke jeg sist og da eskalerte det! Send meg gjerne en pm hvis du vil!

Jeg har vært hos legen idag og fått hjelp med dette, men har ikke skjønt at det er det jeg har før nå. Hvor lenge gikk det før du ble bra igjen?

Har vært på kanten et par ganger, vært fryktelig nedstemt og trist uten spesiell grunn, tårene har sittet løst. Jeg skal avvente hjelp da jeg har hatt en god uke nå. Lillegutt er lyspunktet i hverdagen <3

Jeg har vært hos legen idag og fått hjelp med dette, men har ikke skjønt at det er det jeg har før nå. Hvor lenge gikk det før du ble bra igjen?

Er lissom ikke noe man vil innrømme ovenfor seg selv! Så det at du får hjelp med det nå er veldig bra! Jeg ble ikke bra før det hadde gått to år! Men hadde nok blitt bedre hvis jeg hadde søkt om hjelp tidligere! Jeg fikk i tillegg startet en gruppe for de med fødselsdeprosjon på helsestasjon! Husker jeg savnet så veldig å snakke med noen som hadde det på samme måte som meg!
For en ting er å snakke med en profesjonell, men jeg husker jeg følte meg så alene!
Da var det godt å snakke med noen som hadde det på samme måte, som virkelig visste hvordan jeg hadde det!

Det tok 7 mnd før noen oppdaget det. Da fikk jeg hjelp via hs. Gikk til samtale hos psykiatrisk sykepleier. Ville ikke bli satt på medisiner, så jeg snakket meg ut av det.

Jeg var veldig trist, og følte ingen glede, selvom jeg hadde fått verdens fineste gutt. Alt var et ork, og jeg var tung til sinns, hadde mistet gleden min. Jeg gikk til behandling i 6 mnd. Fikk tilbakeslag 3 år senere, ved at jeg møtte veggen. Gikk da til en gestalt terapeut, og det hjalp meg ut av depresjonen min.

Veldig viktig å få god hjelp tidlig. Ikke være redd for å søk hjelp. Jeg ville ikke si det til noen i begynnelsen. Men ble ikke bedre før jeg ble åpen om min situasjon.

Jeg og alle rundt meg regnet med at jeg ville få det, siden jeg helt plutselig fikk tilbake angsten 1 januar... Men slapp heldigvis unna, bare jeg kom hjem fra sykehuset :) Men jeg har hatt problemer med angst og depresjoner før, så jeg håper virkelig du får noen og snakke med ganske fort! For det er så utrolig viktig :) Ønsker deg "god bedring" og håper du snart er ute av det♡

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Back
Topp