Fødselsdepresjon?

*IdaMor*

Elsker forumet
Flere som har opplevd det? Enten denne gang eller tidligere?

Kjenner jeg er så langt nede for tia. Føler jeg klistrer på meg ett smil, og lyver når folk spørr om jeg har det bra :(

Jeg hadde det med de to forrige men så langt har det gått fint denne gangen. Har du snakket med noen

Du bør snakke med noen med en eneste gang! Da får du hjelp og blir raskere deg selv igjen. Sender deg en stor klem <3

Det er ikke så rart at du er nedstemt slik som du har stått på. Tillat deg å være nedfor og ikke forsøk å skjule det. Og ta gjerne en samtale med noen som kan vite litt om hvordan det er.

Bare å sende meg en privat melding om du vil prate. Jeg vet hvordan det er å ha disse depresjonene. Og kan mer enn gjerne prste litt med deg om dette om du ønsker det. Min erfaring er at ingenting hjelper mer enn å prat om dette.

Var vel ikke fødselsdepresjon, men i nærheten med førstemann. Jeg brukte mye tid på å klare å kose meg som mamma. Syntes alt var litt slitsomt og sørget over å ha "mistet" livet mitt. Det gikk over etterhvert, men jeg understreker det som er skrevet over her at det er veldig god hjelp i å snakke med noen.

Sender deg gode tanker!

Har prøvd og fortrenge alt dette, men vet at jeg har sunket inn i et mørkt hull :( har slitt med depresjoner før jeg ble gravid med førstemann... Har kjempet så hardt for og ikke falle tilbake, siden jeg har to barn og ta meg av... Men nå er alt helt svart. Jeg koser meg ikke, slik jeg gjorde da storebror var baby. Nå gråter jeg for alt og ingenting og har mistet helt gnisten :( VIL IKKE HA DET SLIK!
Hvet liksom ikke hvem jeg skal prate med heller, prøvde og si det til kjærestn... Men han forstår ikke slike ting.
Huff dette ble ett tungt og sutrete innlegg :/ beklager :(

Du bør kontakte legen eller helsesøster. Jeg gikk til samtale til legen og helsesøster to ganger i uken når jeg var på mitt verste i tillegg ville de ha meg til psykolog to ganger i uken. Men det ville jeg ikke. For stolte mer på legen og helsesøsteren min. Så ring lege eller helsesøster i morgen.

Får gjøre det. For dette årker jeg ikke...

Det skjønner jeg godt. Men bare å sende en privat melding om du vil prate :)

Sender deg en stor klem, håper du får hjelp fort:)

Uff da dette var ikke kjekt..har aldri hatt deperesjon i forb med fødsel,barn men har hatt en alvorlig deperesjon for endel år tilbake. Var kjempetungt og å snakke med venne rog familie funket ikke for meg. Jeg fikk meg en samtaleterapaut og i tillegg medisiner så ble jeg bra igjen og kunne heldigvis kutte piller ganske fort.
Men bedre å ta kontakt med legen tidlig..det kan lett balle på seg.
En annen del av terapien kan være å trene, få deg noe alenetid- trening gir endorfiner, sånn er det bare:) Tren gjerne utendørs også eller sammen med andre.
Men det er ikke lett å være ærlig når folk spør hvordan det går og en ikke har det bra..om du sier det som det er så får en ikke alltid reaksjon en ønsker- folk blir litt satt ut tror jeg?
Masse lykke til!!

Back
Topp