Fødselsdepresjon - spørreundersøkelse?

Hirka

Gift med forumet
Junilykke2018
Septemberlykke 2021
er det noen her som har fått tilbud om å ta den spørreundersøkelsen på helsestasjonen (Edinburgh-metoden)??
Trodde denne nå var nesten «obligatorisk», men har ikke hørt et kvekk om den på min helsestasjon....
 
er det noen her som har fått tilbud om å ta den spørreundersøkelsen på helsestasjonen (Edinburgh-metoden)??
Trodde denne nå var nesten «obligatorisk», men har ikke hørt et kvekk om den på min helsestasjon....

Ja jeg har fått vær gang med dem 3 siste barna
 
Hvor lenge etter fødsel da?
Synes det har vært null fokus på mor/foreldre :/

Var rundt 2 mnd kontroll eller før :)
Min helsesøster er veldig opptatt av å fange opp sånt. Følger meg nok ekstra nøye opp da jeg fikk det kraftig med 1.
 
Tok den noen måneder etter fødsel.
 
Tok hos jordmor litt over halvveis inn i svangerskapet. Men jeg gikk til en jm i en annen kommune, så får jo ikke oppfølgning derifra nå :)
 
Ikke hørt om den engang. :p
 
Er det det lille skjemaet man skulle fylle ut om sinnstemninger? Fikk det på 6 ukerskontroll..
 
Har ikke hørt noe om det. Hun har igrunn spurt en del om psyken min denne gangen men det er i hovedsak pga dødfødsel jeg hadde for noe år siden. Men har vært igjennom en svart fødselsdepresjon, så hadde kjent igjen om den kom. Sosialangsten er det verre med:hungover:
 
Skulle ta den, men det skjedde aldri. Men har god dialog med både helsesøster og legen da jeg har vært deprimert før og dermed veldig sårbar :)
 
Ja, på seksukerskontrollen. På helsestasjonen her hørtes det ut som om det var obligatorisk, ja.
 
Back
Topp